01 Νοε 2014
Την ερχόμενη Τετάρτη, ( 5-11-2014 ) έχει αναγγελθεί, η συνεδρίαση του ΕΣΥΠ για την Α/μια και Β/μια Εκπαίδευση, και κύριο θέμα θα είναι οι αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο. Από αυτά που έχουν διαρρεύσει, κύριο θέμα θα είναι η μείωση της ύλης και των γνωστικών αντικειμένων.
Παρατηρήσεις: 1. Το ΕΣΥΠ ( Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας ), θεσμοθετημένο γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας ( Π.Δ. 127 (ΦΕΚ Α'114/12.05.03), το θυμούνται οι υπουργοί, όποτε θέλουν. Δεν λειτουργεί διαρκώς, δεν παρακολουθεί τις εξελίξεις, δεν αξιολογεί την υπάρχουσα κατάσταση και κυρίως δεν προτείνει με ορίζοντα δεκαετιών μπροστά.
2. Η μείωση της ύλης στο Δημοτικό Σχολείο, ο επαρκής χρόνος μελέτης στο σχολείο, το μεγάλο βάρος της τσάντας του μαθητή είναι ζητήματα, τα οποία απασχολούν καθημερινά τους εκπαιδευτικούς, αλλά κάποια μελέτη για τα ζητήματα αυτά με τεκμηριωμένες προτάσεις, από τα θεσμοθετημένα, αρμόδια όργανα της πολιτείας δεν έχω δει. Απλά έρχεται ο υπουργός, θέτει τα ζητήματα, αλλά πάνω σε ποια βάση θα συζητηθούν κανένας δεν ξέρει. Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός στα σοβαρά κράτη δεν γίνεται έτσι. Αξιολογούν την υπάρχουσα κατάσταση, εντοπίζουν τα προβλήματα αλλά και τα όποια θετικά, συζητούν μέσα στα θεσμοθετημένα όργανα, ( π.χ. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, εκπαιδευτικές και επιστημονικές ενώσεις), συνθέτουν προτάσεις, αποφασίζουν, ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ την όλη δράση, και τέλος εφαρμόζουν δίχως αιφνιδιασμούς και βιασύνες τις αλλαγές. Μετά επαναξιολογούν, διορθώνουν κλπ. Είπαμε στα σοβαρά κράτη!
3. Παρατηρώ ότι στη σύνθεση του ΕΣΥΠ δεν υπάρχουν οι επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών. ( Σχολικών Συμβούλων, διευθυντών σχολείων κλπ ). Άλλο τα συνδικαλιστικά όργανα και άλλο οι επιστημονικές ενώσεις.
4. Το υπουργείο, δυστυχώς, μας έχει συνηθίσει σε προσωπικές πολιτικές των υπουργών του αλλά και σε πολλά πυροτεχνήματα, τα οποία στην καλύτερη των περιπτώσεων ως μόνο στόχο έχουν τη διαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων και στη χειρότερη, τις αόριστες και θολές απόψεις της πολιτικής ηγεσίας του. Σταχυολογώ: α) Ψηφιακό Σχολείο. Δημιουργήθηκαν πολλοί χρήσιμοι ηλεκτρονικοί κόμβοι, επιμορφώθηκαν πολλοί εκπαιδευτικοί στις Νέες τεχνολογίες, αγοράστηκε ηλεκτρονικός εξοπλισμός... αλλά ο αποτέλεσμα όλων αυτών κανένας δεν τα αποτίμησε ( αξιολόγησε ) ποτέ. Για παράδειγμα χρησιμοποιούνται οι Νέες Τεχνολογίες στα σχολεία μας; πόσο; σε ποιους τομείς και με ποια αποτελέσματα; Ανανεώνεται ο εξοπλισμός; κλπ β) Πρώτα ο μαθητής... δίχως λόγια! γ) Λευκή εβδομάδα... παραλίγο να μας ορίσουν αργία μέσα στο χειμώνα για να πάνε οι οικογένειες για σκι!!!!!! δ) Κοινωνικό σχολείο. Κάθε εβδομάδα εγκύκλιοι εφαρμογής κάποιων δράσεων, που στερούν από τα σχολεία την ευκαιρία μόνα τους να σχεδιάζουν τις δράσεις τους, σύμφωνα με τις ανάγκες τους και τους διαθέσιμους χρόνους τους. ε) Αξιολόγηση. Αναγκαία και απαραίτητη μεν αλλά με όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο απέναντι, δεν μπορεί να προχωρήσει με θετικά αποτελέσματα για την εκπαίδευση. Στα χρόνια μας η σύγκρουση δεν είναι το ζητούμενο, αλλά ο σχεδιασμός, οι κοινοί στόχοι, η σύνθεση των προτάσεων, ο διάλογος και τα αποτελέσματα.
5. Τέλος, έστω ότι κάποια στιγμή, αποφασίζονται οι όποιες- ελπίζω - θετικές αλλαγές, μέσα από ποια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα γίνουν; Ένα από τα μεγάλα ζητούμενα, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν είναι θεσμοθετημένη για το σύνολο των εκπαιδευτικών, πάντα μας λείπουν τα αναγκαία κονδύλια, πάντα υπάρχει έλλειψη εκπαιδευτικών για αν καλύψουν τα κενά στα σχολεία, οι επιμορφώσεις των Σχολ. Συμβούλων, δεν έχουν πετύχει μέχρι σήμερα πολλά. Καμία εκπαιδευτική αλλαγή δεν επιτυγχάνεται αν δεν ενημερωθούν- επιμορφωθούν κατάλληλα οι εκπαιδευτικοί των σχολείων μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Όλα τα σχόλια σας με χαροποιούν και τυγχάνουν απάντησης.