Το σχολικό έτος στην Ελλάδα είναι πιο σύντομο από ότι σε πολλές άλλες χώρες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, εν μέρει επειδή οι υψηλές θερμοκρασίες δυσχεραίνουν πρακτικά την παράταση του σχολικού έτους. Επομένως, είναι απαραίτητο να προσαρμοστούν οι παγκόσμιες συγκρίσεις προκειμένου να έχουμε μία ακριβή εικόνα του φόρτου εργασίας. Όπως φαίνεται στο Γράφημα I.3, ακόμη και με αυτές τις προσαρμογές, διατηρείται μια εντυπωσιακή αντίθεση μεταξύ των καθαρών ωρών διδασκαλίας στην Ελλάδα και στις χώρες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. "
Τα άνω αναφέρονται στη σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011, σελίδα 24 - 25. δείτε:  http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/oosa_paradoteo.pdf 

  Το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι ανοίγει το θέμα επίσημα ( δες σχετικές δηλώσεις του κ. Αρβανιτόπουλου και διαρροές στα ΜΜΕ στις 26/1/2014 και στις 31/1/2014, για την κατάργηση αργιών  ).
Οι σύλλογοι Ξενοδόχων πιέζουν για νέες χειμερινές διακοπές στα σχολεία ( δες Λευκή Εβδομάδα ). 

Και όλα αυτά, υποψιάζομαι ότι θα επιβληθούν με κάποιον τρόπο, σε κάποιο νομοθετικό κείμενο, πιθανόν σε νεκρό σχολικό χρόνο, δίχως επαρκή δικαιολόγηση και ερήμην της πραγματικότητας, η οποία είναι:

1. Ναι! Έχουμε υψηλές θερμοκρασίες τον Ιούλιο και Αύγουστο στην Ελλάδα, ακόμα και τον Ιούνιο και το Σεπτέμβριο, ιδιαίτερα στα Νότια της Χώρας. Συγχρόνως έχουμε σχολεία που με δυσκολία μεν καλύπτουν τη χειμερινή θέρμανση τους αλλά για συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών στις τάξεις μέσα, ούτε λόγος για συστήματα κλιματισμού. Άρα θα ήταν πολύ παρακινδυνευμένο να ανοίξουμε το διδακτικό έτος περισσότερο και να κάνουμε μάθημα με θερμοκρασίες άνω των 26 βαθμών στη σχολική αίθουσα. 
2. Ακόμα και η μείωση των διακοπών μετά το Πάσχα, θα ερχόταν σε αντίθεση με τους ¨φίλους¨ ξενοδόχους, μιας κι εκείνο το χρόνο, πολλοί προγραμματίζουν είτε ολιγοήμερες διακοπές ή ημερήσιες εκδρομές. (Όσοι μπορούν βέβαια ακόμα, αλλά στο μέλλον σίγουρα θα είναι περισσότεροι. )
3. Άνοιγμα των διδακτικών ημερών στις ημέρες προετοιμασίας πριν τον Αγιασμό στα Σχολεία. Προσωπικά δεν έχω αντίρρηση. Με τις εξής προϋποθέσεις: 
 α) Το υπ. Παιδείας να έχει μπορέσει να καλύψει όλες τις αναγκαίες θέσεις εκπαιδευτικών, όχι την ημέρα του αγιασμού, αλλά την ημέρα πρώτης παρουσίασης των εκπαιδευτικών στο σχολείο ( Σήμερα 1 Σεπτεμβρίου ). Κάτι που όλοι μας γνωρίζουμε ότι δεν γίνεται, ξεκινούν τα μαθήματα και τα σχολεία συμπληρώνουν προσωπικό...ως και Χριστούγεννα. Για την ορθή λειτουργία των σχολικών μονάδων αυτό είναι απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε να γίνουν σωστά όλες εκείνες οι προετοιμασίες για την ομαλή πορεία του σχολείου μέσα στο διδακτικό έτος ( κατανομή τάξεων και αρμοδιοτήτων, προγραμματισμός, σχέδια δράσης κλπ )      
 β) Το υπ. Παιδείας να θεσμοθετήσει τις ώρες για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων καθ' όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους με σαφή τρόπο. Σήμερα ψάχνουμε κενά, διαλείμματα, ημέρες εορτών κλπ κλπ, όλα στο πόδι και στο πρόχειρο και ...όλοι ικανοποιημένοι! Οι μόνες μέρες που γίνονται πραγματικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, είναι αυτές πριν τον Αγιασμό και μετά τη λήξη των μαθημάτων. 
  γ) Να θεσμοθετηθεί η αυτοεπιμόρφωση σε επίπεδο σχολικών μονάδων. Δεν είναι δυνατόν σε ένα σχολείο να διαπιστώνεται ένα πρόβλημα, να συμφωνούμε ότι θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, αλλά.... να μην έχουμε χρόνο να το συζητήσουμε όλοι μαζί!  
  δ) Οι αρμοδιότητες που έχει αναλάβει η Τ.Α. να διεκπεραιώνονται στην ώρα τους. Σήμερα ανοίγουν τα σχολεία και ψάχνουμε καθαρίστριες, ψάχνουμε προμηθευτές, συνεργία επισκευών, μέσα μεταφοράς για τους μαθητές, ενώ όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν διευθετηθεί μέσα στο καλοκαίρι. Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, τα περισσότερα από τα παραπάνω, σήμερα ρυθμίζονται σε ένα δεκαήμερο, από τις 1 ως τις 10 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο. 
Το ίδιο ισχύει και για τις ημέρες μετά τη λήξη των μαθημάτων, ημέρες υποτίθεται απολογισμού και προετοιμασίας για την επόμενη σχολική χρονιά. 
Δεν θεωρώ ότι υπάρχει ανάγκη διεύρυνσης του διδακτικού έτους ή αλλαγής του σημερινού καθεστώτος διακοπών στην Ελλάδα, το οποίο λειτουργεί έτσι πολλά χρόνια τώρα δίχως προβλήματα. 
Αύξηση κατά πέντε ημέρες, έγινε επί υπουργίας Αντ. Τρίτση, δεν λύθηκε όμως κανένα ουσιαστικό πρόβλημα. Αντίθετα υπάρχει θέμα με το χρόνο παραμονής των μαθητών στο σχολείο ( να γενικευτεί το ολοήμερο σχολείο ή το διευρυμένο ωράριο για όλα τα παιδιά ), με τις μεθόδους διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών, τον ασφυκτικό κεντρικό σχεδιασμό που καταργεί την αυτονομία των σχολικών μονάδων, τον κυκεώνα σχετικής νομοθεσίας με τις τεράστιες αλληλοκαλύψεις και αντιθέσεις, με την ελλιπή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που όλο συζητιέται αλλά ποτέ δεν υλοποιείται κλπ κλπ.
Ας λύσουμε όλα τα άλλα πρώτα που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα της εκπαίδευσης, που παρέχουμε, ας φροντίσουμε να μην χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες από τον μη έγκαιρο διορισμό ή μεταθέσεων των εκπαιδευτικών και αν θα αυξήσουμε τις ημέρες κατά 5 ή 10,... είναι το λιγότερο.