Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020

Σάκης ή Δασκαλάκης ...

 

Ο Nass δίπλα στον δικό μας Δασκαλάκη

  Όταν το 2009 ο Σάκης Ρουβάς καταλάμβανε την τρίτη θέση στη Γιουροβίζιον, ο Ελληνικός λαός συνεπικουρούμενος από τα ΜΜΕ, έπεσε σε βαριά κατάθλιψη διότι έχασε την πρωτιά... Τις ημέρες εκείνες κάποιος έκανε μια ανάρτηση στο twitter, με τον τίτλο "Σάκης ή Δασκαλάκης", παραπονούμενος διότι ο κόσμος ασχολούνταν με τον Ρουβά και όχι με τον νέο, τότε, επιστήμονα Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, ο οποίος είχε λύσει τον περίφημο μαθηματικό γρίφο του Nass (μη με ρωτάτε τι λέει ) και βραβεύτηκε από τον διεθνή οργανισμό της επιστήμης των υπολογιστών ACM, για την καλύτερη διδακτορική διατριβή στην επιστήμη των υπολογιστών. Κορυφαία διάκριση, για όσους γνωρίζουν. Σήμερα οι περισσότεροι έχουμε ακούσει για τον Δασκαλάκη, καθηγητής στο  ΜΙΤ πλέον, εξακολουθούμε όμως να αγνοούμε την αξία της δουλειάς του. Το ίδιο γίνεται ακόμα και σήμερα, με πλήθος νέων Ελλήνων επιστημόνων, που διαπρέπουν στο εξωτερικό και την Ελλάδα και οι επιτυχίες τους περνάνε στα ψιλά των media. Είναι πολλές δεκάδες και δεν είναι υπερβολή αυτό. Ένα μικρό αριθμό τους μπορείτε να δείτε εδώ

  Η ανάρτηση μου γίνεται με την ευκαιρία όλων αυτών των τηλεσκουπιδιών- reallity show, που η ιδιωτική τηλεόραση ταΐζει τον τηλεθεατή καθημερινά. 

  Και δεν με νοιάζει για την πεθαμένη από πλήξη, μεσοαστή νοικοκυρά που περνά την ώρα της ανάμεσα στο fb και την τηλεόραση, αλλά για την νεολαία της πατρίδας μας, τους μαθητές και τις μαθήτριες, που μπροστά τους βλέπουν όλο αυτόν τον οχετό, να του προβάλλεται ως το πρότυπο του επιτυχημένου νέου άντρα ή γυναίκας.


 
Το πρότυπο του ωραίου έστω κι αν η ομορφιά είναι εφήμερη, το πρότυπο του ξεπουλήματος του σώματος  με σκοπό την ανάδειξη, το πρότυπο του νταή που όμως αγνοεί τον πραγματικό κόσμο, το πρότυπο αυτής που ψωνίζει ασθμαίνουσα για να κρίνουν το γούστο της, το πρότυπο αυτής που τα δίνει όλα για να κατακτήσει τον γόη γαμπρό κλπ κλπ.

  

Ποιος τις θυμάται; γι΄αυτές μιλά το βιβλίο της Πληροφορικής.

  Το πρότυπο του ανθρώπου της επιστήμης, που κοπιάζει στα θρανία για να πετύχει, που οι  επιτυχίες του αλλάζουν τον κόσμο, παραμένουν αδιάφορες από το σύστημα. 

  Ακόμα πιο λυπηρό όμως είναι ότι οι επιτυχίες όλων αυτών των νέων Ελλήνων επιστημόνων - ισσών, παραμένουν μακριά από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.   Φανταστείτε ότι το βιβλίο της Πληροφορικής του Γυμνασίου, γράφτηκε πριν από μια εικοσαετία για να σκεφτείτε το μέγεθος της τραγωδίας. Το πρότυπο του Δασκαλάκη ( και όχι μόνο), θα έπρεπε να είναι γνωστό σε κάθε νέο της Πατρίδας μας σε αντιδιαστολή με αυτό... της Τούνη που παίζει τον τελευταίο καιρό!

  Τέλος δεν θα υποκύψω στο πειρασμό, να θυμίσω ότι οι νέοι αυτοί επιστήμονες στη συντριπτική τους πλειοψηφία καταξιώνονται στο εξωτερικό. Δυστυχώς, η αριστεία στην Πατρίδα μας έχει δαιμονοποιηθεί, φοβόμαστε να αναδείξουμε τον άριστο, φοβόμαστε να τον προβάλλουμε. Ευτυχώς όμως, δεν είμαστε όλοι οι άνθρωποι ίσοι και όμοιοι. 

  Τέλος ένας λόγος που χάνονται από την Ελλάδα είναι η ανυπαρξία οποιουδήποτε αξιόπιστου, αξιοκρατικού μηχανισμού. Τον οποίο δεν θέλουν για ευνόητους λόγους. 

Κυρίως κομματικούς... αχ Ελλάδα, πόσο σ΄αγαπώ!

8 σχόλια:

  1. Αχ πόσο συμφωνώ μαζί σου! Σήμερα μάλιστα διάβαζα τη συνέντευξη του Κίμωνα Δρακόπουλου, 33άχρονου καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας (USC), που μαζί με την ομάδα του βρήκε τον αλγόριθμο για τα τεστ του κορονοϊού που είναι πρωτοπόρος παγκόσμια. Και εντυπωισάστηκα γιατί είπε εκτός των άλλων ότι δεν θέλει να γυρίσει στην Ελλάδα γιατί όπως είπε''Η ακαδημαϊκή δουλειά, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι μάλλον η μόνη στον κόσμο που σε πληρώνει καλά χρήματα για να είσαι περίεργος και πρόθυμος να μελετήσεις ότι θεωρήσεις ενδιαφέρον». Και είναι κρίμα. Τόσα μυαλά και να είναι εκτός της πατρίδας μας.
    Να σου πω κάτι όμως Βασίλη; Θα γίνω σκληρή αλλά πιστεύω είναι η αλήθεια. Αυτά τα μυαλά είναι λίγα.Πάντα έτσι ήταν. Και εξακολουθούν να διαπρέπουν στα σχολεία. Ενας- δυο σε κάθε τάξη. Οι πολλοί επιλέγουν να επηρεάζονται από κάκιστα πρότυπα. Και δεν είναι αφελή τα νέα παιδιά 17 και 18 ετών, σωστά; Επιλογή τους πιστεύω.
    Καλό σου μεσημέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και είναι επιλογή τους αλλά πέρα από τους ένα δύο σε κάθε τάξη, υπάρχουν και άλλοι, που τα θετικά πρότυπα ίσως θα επηρέαζαν τη ζωή τους. Όχι μόνο από τον επιστημονικό χώρο αλλά και από τον αθλητικό, καλλιτεχνικό κ.α. χώρους. Έχει ευθύνη το σχολείο.
      Την Καλημέρα μου Anna

      Διαγραφή
  2. Κοίτα να δεις τώρα Βασίλη, που μαθαίνω για αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο από σένα. Να η προσφορά σου λοιπόν αγαπητέ φίλε. Η ανάδειξη ανθρώπων που το life style φροντίζει να "σκεπάζει" με τη δική του ευτελή και πρόσκαιρη λάμψη.
    Συνυπογράφω κάθε σου σκέψη και κάθε σου παρατήρηση.
    Μια κοινωνία, μια πολιτεία που, αντί να ενισχύει την γνωστική προσπάθεια και τον αγώνα χιλιάδων νέων επιστημόνων και τεχνικών, φροντίζει ευτελή και χυδαία ζητήματα.
    Την καλησπέρα μου αγαπητέ φίλε και χαίρομαι που τα αντανακλαστικά σου είναι πάντα σε ψηλά μέτρα και σταθμά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι φίλε, γι αυτό, όλοι εμείς που σκεφτόμαστε διαφορετικά, οφείλουμε να προβάλλουμε την άλλη πλευρά της κοινωνίας, αυτήν που τα φτηνά ΜΜΕ θέλουν να μένει στην αφάνεια.
      Την Καλημέρα μου, Γιάννη!!!

      Διαγραφή
  3. Συμπλέω με όσα αναφέρεις Βασίλη και λυπάμαι για την κατάντια μας που εδώ και χρόνια έχει πάρει τον κατήφορο. Καλό βράδυ και ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Την καλημέρα μου, Βιργινία!
    Μπορεί να λυπόμαστε αλλά δεν το βάζουμε κάτω, ξέρεις εσύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παρακολούθησα onlineστο παρελθόν αρκετές από τις ομιλίες και συνεντεύξεις του και τον έχω θαυμάσει πρώτα για τον απλό και κατανοητό λόγο του που μεταφέρει την επιστημονική αλλά και φιλοσοφική του σκέψη με άνεση σε όποιον τον παρακολουθεί. Επίσης τον θαυμάζω για την πορεία του και τις επιλογές του και βέβαια για το σπουδαίο μυαλό που διαθέτει. Θυμάμαι μια διάλεξη του στο Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τον ρόλο της στην εξέλιξη της Ανθρωπότητας. Μου άνοιξε έναν καινούργιο κόσμο που με καθήλωσε κυριολεκτικά!

    Δυστυχώς, γι' αυτούς τους ανθρώπους μαθαίνουμε μόνον από τα κρατικά κανάλια ή ερευνώντας μόνοι μας. Στα σημερινά σχολεία δεν έχω ιδέα τι διδάσκεται. Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που είχα την τελευταία μου επαφή με το σχολικό περιβάλλον.

    Τηλεόραση δεν έχω σπίτι τα τελευταία χρόνια, από επιλογή, και έτσι δεν έρχομαι καθόλου σε επαφή με την τηλεοπτική πραγματικότητα. Θεωρώ πως είναι χαμένος χρόνος.
    Καλό απόγευμα Βασίλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, ο Δασκαλάκης είναι απολαυστικός, μιλώ για τις συνεντεύξεις που τον έχω παρακολουθήσει. Δεν είναι όμως ο μόνος. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι, ένα μικρό μόνο μέρος τους, μπόρεσα να μάθω και από την κρατική ΕΡΤ. Τα άλλα κανάλια, απλώς υπάρχουν εκεί.
      Την Καλημέρα μου, Μαρία!

      Διαγραφή

Όλα τα σχόλια σας με χαροποιούν και τυγχάνουν απάντησης.

Μάνος Χατζιδάκις (τρία τραγούδια)

   Ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες της πατρίδας μας ήταν ο  Μάνος Χατζιδάκις . Μαζί με τον Μίκη Θεοδωράκη αναδημιούργησαν την ελληνι...