Σάββατο 16 Μαρτίου 2024

Νεανική βία και παραβατικότητα.

  Από τότε που αφυπηρέτησα, μου είναι δύσκολο να ασχολούμαι με τα θέματα της Παιδείας. Ίσως να φταίει η πίεση που ως διευθυντής δέχτηκα, για να ανταποκριθώ στην ολοένα αυξανόμενη γραφειοκρατία, πολλές φορές εις βάρος της παιδαγωγικής διάστασης του ρόλου μου. Ίσως πάλι να φταίει η απογοήτευση, αισθανόμενος την απαξίωση που βιώνει ολοένα και πιο έντονα η δημόσια εκπαίδευση και ο Έλληνας εκπαιδευτικός.

  Το θέματα όμως της αυξανόμενης νεανικής βίας και παραβατικότητας, τα οποία προβάλλονται τελευταία από τα ΜΜΕ (1500 υποθέσεις μόνο τα τρία τελευταία χρόνια, καταγεγραμμένες από την αστυνομία), δεν με αφήνουν ασυγκίνητο. 

  Ειδικά όταν βλέπουμε, ότι αφορούν πια και παιδιά της προεφηβικής ηλικίας. Για τον απλό λόγο ότι όλο αυτό, για έναν που βίωσε για τριάντα πέντε χρόνια την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, το είχα προβλέψει, το συζήταγα με τους συναδέλφους μου, γνώριζα τι συνέβαινε διότι το ζούσα στην καθημερινότητά μου.

  Τι ζούσα, γνώριζα και προέβλεπα;

  Ζούσα ένα δημόσιο σχολείο, όπου ο κάθε πικραμένος γονιός, έβρισκε ασφαλές καταφύγιο για να ξεσπάσει την όποια οργή του, ξέροντας ότι αυτό ήταν ανίκανο να αντιδράσει απέναντι του με οποιονδήποτε νομικό τρόπο. Πολλές φορές η οργή έφτανε ως την ύβρη ή τη χειροδικία, (ευτυχώς όχι σε εμένα αλλά πολλοί συνάδελφοι μου την έχουν νιώσει στο πετσί τους, ως και απαγωγή διευθυντή είχαμε). Κι αυτά γίνονταν κατά κανόνα μπροστά στα μάτια των έκπληκτων μαθητών, οι οποίοι εύκολα ελάμβαναν το μήνυμα ότι "κουμάντο" εδώ κάνει ο γονιός κι όχι ο εκπαιδευτικός, το σχολείο, το κράτος.

  Γνώριζα από τα μέσα ένα απαξιωμένο δημόσιο σχολείο, στο οποίο  οι ποινές ουσιαστικά έχουν εξαφανιστεί, δίνοντας το μήνυμα στον μαθητή, ότι μπορεί να συμπεριφέρεται σε αυτό όπως νομίζει ή όπως διδάσκεται από το σπίτι του, εφόσον δεν θα υποστεί καμία πραγματική τιμωρία.

  Ζούσα καθημερινά τα παιδιά που μεγάλωναν, χωρίς να τους ορίζεται κανενός είδους όριο στη συμπεριφορά τους, μαθητές που αγνοούσαν και αγνοούν στοιχειώδεις κανόνες ευγένειας. Ζούσα ένα σχολείο, όπου η βασική παιδαγωγική αρχή, που συνδέει την ανάρμοστη συμπεριφορά ή την καταδικαστέα πράξη με την ανάλογη τιμωρία, να είναι απούσα. 

  Προέβλεπα ότι αυτό δεν θα έμενε στο σχολείο διότι μακροπρόθεσμα δημιουργεί στους μαθητές την πλαστή εντύπωση, ότι έτσι θα γίνονται τα πράγματα και στην ευρύτερη κοινωνία, που σιγά σιγά εντάσσονται όσο μεγαλώνουν. Δηλαδή ότι θα τους επιτρέπεται να τραμπουκίζουν ελεύθερα, να είναι αγενή, να κάνουν ότι θέλουν, να λειτουργούν με κανόνες συμμορίας, εφόσον κανένας δεν θα επιβάλει τα όρια ή την αρμόζουσα τιμωρία. Δυστυχώς όμως γι΄ αυτούς τους "απροετοίμαστους πολίτες", βλέπουμε τον τελευταίο καιρό την αστυνομία να αντιδρά, οι εισαγγελείς να αυστηροποιούν την κρίση τους, να συλλαμβάνονται και οι γονείς τους, διότι η κατάσταση έχει ξεφύγει. Δράση και αντίδραση. Και τότε όλοι πέφτουν από τα σύννεφα! Παιδιά και γονείς κάθε κοινωνικής διαστρωμάτωσης! 

  Είναι γνωστή η ρήση: Όπου κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή. Στο σήμερα θα την παράφραζα ως εξής: Όπου το σχολείο δεν επιτελεί τον ρόλο του, ακολουθούν οι διωκτικές και εισαγγελικές αρχές. Το σημερινό σχολείο είναι ένα αυστηρά γνωσιοκεντρικό σχολείο (ελέω Πανελληνίων), όπου το κομμάτι της αγωγής, του έχει αυθαίρετα αφαιρεθεί, είτε με την ανοχή της πολιτείας είτε με τη θέληση των γονέων είτε εξαιτίας της απογοήτευσης των εκπαιδευτικών.

  Ένα απαξιωμένο δημόσιο σχολείο, που υπολείπεται σε υλικοτεχνική υποδομή, με κτίρια ακαλαίσθητα και ασυντήρητα στο μεγαλύτερο τους μέρος και με εκπαιδευτικούς που χάνονται σε έναν κυκεώνα γραφειοκρατικών διαδικασιών. Κι επειδή υπάρχουν ενστάσεις σε αυτό, ας συγκρίνει κάποιος ένα δικό μας σχολείο με ένα οποιοδήποτε της Δυτικής Ευρώπης.

  Έχουμε λοιπόν ένα απαξιωμένο δημόσιο Ελληνικό σχολείο, που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των περισσότερων εκπαιδευτικών του, δεν μπορεί να υπερβεί τους παραπάνω σκοπέλους. Κι όσο δεν δίνει το σήμα το αρμόδιο υπουργείο προς τους εκπαιδευτικούς, να πάρουν και πάλι στα χέρια τους την όποια εξουσία τους αρμόζει για να υπηρετήσουν όχι μόνο τους μαθητές αλλά και την κοινωνία, τίποτε δεν πρόκειται να αλλάξει, τόσο πιο συχνά θα γίνονται τα φαινόμενα της νεανικής παραβατικότητας και τόσο πιο έντονη θα είναι η επέμβαση της αστυνομίας και των δικαστικών αρχών.

  Κι όσοι μιλάνε για μια κακή συγκυρία ως απόρροια της οικονομικής κρίσης ή του εγκλεισμού λόγω κόβιντ, (έπαιξαν κι αυτά το ρόλο τους) να ξέρουν ότι αυτή η εικόνα στα σχολεία μας ξεκίνησε πολύ πιο μπροστά και τώρα απλώς θερίζουμε τους καρπούς της.

  Λένε ότι η αγωγή των παιδιών είναι υπόθεση της οικογένειας. Θα το δεχόμουν, αν οι γονείς αντιλαμβάνονταν την ευθύνη τους ή αν άφηναν κατά μέρος τους εγωισμούς τους και τις προσωπικές τους ιδεοληψίες. Πάντα εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά η μεγάλη μερίδα των μαθητών χρειάζεται όρια τα οποία μόνο το σχολείο μένει για να θέσει. Κι όσοι από εμάς εντρυφήσαμε στην παιδαγωγική επιστήμη, ξέρουμε ότι τα σαφή όρια χαρίζουν στα παιδιά ηρεμία, δίχως την αγωνία του απρόβλεπτου. Δημιουργούν παιδιά κοινωνικά, με ενσυναίσθηση, έτοιμα για τις προκλήσεις της ζωής. Μακάρι οι οικογένειες να το αντιλαμβάνονταν αυτό. 

  Ας αφήσουμε λοιπόν το σχολείο να επιτελέσει και τους δύο ρόλους του, οι οποίοι αποτελούν και συνταγματικές επιταγές, την καλλιέργεια της γνώσης μαζί με την ευρύτερη αγωγή, που πρέπει να λαμβάνει ένας ελεύθερος και ικανός πολίτης. Διότι και οι μαθητές, πολίτες είναι.

  ΥΓ: Υπάρχουν και πολλές άλλες παράμετροι, δεν τις αναπτύσσω όμως, μένω σε αυτά τα λίγα και βασικά. Όπως υπάρχουν και πολλές οικογένειες, που αντιστέκονται, αλλά με πολύ μεγάλη δυσκολία, μιας και είναι σχεδόν αδύνατον να διαφοροποιηθούν τα παιδιά τους από την ομάδα της τάξης, που λειτουργεί όπως ανέφερα παραπάνω.

14 σχόλια:

  1. Με πιάνει δέος πάνω σε αυτό το θέμα, Βασίλη. Για έναν άγνωστο λόγο νιώθω τι περνάγατε στο χώρο του σχολείου. Συνυπογράφω κάθε σου ανησυχία, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Η θέση σας είναι δεινή, Βασίλη.
    Το δημόσιο σχολείο απαξιώνεται συνειδητά, Βασίλη. Είναι επιλογή των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών. Που ακολουθεί τη συνταγή της "φιλελευθεροποίησης". Και πάει αγκαλιά με την κατάρρευση των αξιών στην κοινωνία και την πλήρη παρακμή της.
    Αυτά μαζί δίνουν το έκτρωμα της βίας στους εκπαιδευτικούς χώρους, της κατάρρευσης του σεβασμού προς την εκπαιδευτική κοινότητα και τους λειτουργούς της.
    Έχω σαφή άποψη και σκεπτικό πάνω σε όλα αυτά, Βασίλη. Παράλληλα με το σκοτάδι, υπάρχουν άνθρωποι, που βαστάνε το σεβασμό και τις αξίες. Τα όνειρα για μια καλύτερη κοινωνία. Όμως κατηγορούνται για ...ξύλινη γλώσσα και ...οπισθοδρομικές απόψεις.
    Περαστικά μας φίλε μου. Κάποιοι έλεγαν για αυτό που ερχόταν και πάλι τους λοιδωρούσαν.
    Αυτοί λοιπόν που καμαρώνουν για τις σύγχρονες δημοκρατίες ας κάνουν και τα κουμάντα τους.
    Καλησπέρα αγαπητέ μου φίλε, χρόνια σου πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, είναι συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων αλλά έτσι το θέλει κ η σημερινή ανάγωγη κοινωνία. Γι αυτό λέω ότι αν θα αλλάξει κάτι, αυτό θα πρέπει να ξεκινήσει από την κυβέρνηση. Εκτός κι αν βολεύονται με μια αποσαθρωμένη κοινωνία... Τα αστυνομικά μέτρα πάντως δεν αποτελούν τη λύση. Την καλημέρα μου, Γιάννη, καλά να περάσεις σήμερα!

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ μαζί σου, Βασίλη μου. Αλλά, πρόσεξε τώρα. Ως μέτρο κατασταλτικό, τι πρέπει να κάνεις; Δεν μπορείς να αφήσεις τους καθηγητές και τους δασκάλους να προπηλακίζονται από τραμπούκους "γονείς". Θα πρέπει να υπάρξει παραδειγματισμός και σοβαρές διώξεις σε τέτοια περιστατικά να κοπεί λίγο ο βήχας. Έχει ξεφύγει η κατάσταση.
      Καλή Σαρακοστή, φίλε μου.

      Διαγραφή
    3. Ως προς αυτό, ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες διάταξη που προβλέπει ποινές για όσους εισέρχονται στα σχολεία και τραμπουκίζουν έναντι των δασκάλων. Είναι ένα μήνυμα, για να φοβηθούν κάποιοι, αλλά συνολικά δεν αναβαθμίζει το μέτρο αυτό το σχολείο.
      Την Καλημέρα μου, Γιάννη!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ψύχραιμη και λογική η αρθρογραφία σου, Βασίλη. Νόμιζα αρχικά απ' τον τίτλο πως θα διαβάσω άλλο ένα καταγγελτικό κείμενο για τα παιδιά και μόνο. Όπως γίνεται από πολλούς που κουνάνε μόνο το δάχτυλο στους μαθητές, αφήνοντας σκοπίμως κατά μέρος το πιο ουσιώδες. Αυτό που γράφεις κι εσύ. Το σημερινό σχολείο "ένα αυστηρά γνωσιοκεντρικό σχολείο" και θα συμπλήρωνα μία αμιγώς βαθμοθηρική αρένα. Αν βάλεις και τη νεοφιλελεύθερη πολιτική που απαξιώνει καθετί δημόσιο (όπως γίνεται και με τα νοσοκομεία) για να ιδιωτικοποιηθεί κι ο αέρας που αναπνέουμε, ε τότε δεν χρειάζεται και πολλή ανάλυση για το πώς φτάσαμε σήμερα ως εδώ.
    Χαίρομαι και συγκινούμαι γιατί ανήκεις σ' αυτή τη δρακογενιά των "έντιμων δασκάλων", αυτούς που θυμόμαστε με νοσταλγία και άπειρη εκτίμηση για όσα μας δίδαξαν και τους έχουμε φάρους αναμμένους στη ζωή μας. Ξέρω πως υπάρχουν ακόμα τέτοιοι παιδαγωγοί. Όσοι αντέχουν ακόμα την απαξίωση βέβαια... Δεν ελπίζω σε καλύτερες μέρες, παρά μόνο σε ένα "θαύμα" που θα ήταν ικανό να μας ξυπνήσει απότομα (φοβάμαι όχι αναίμακτα) απ' τον βαθύ μας λήθαργο. Ως τότε, θα παραμένουμε θεατές την απόλυτης κατάπτωσης των σχολείων που είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας μας. Τα παιδιά αυτής της γενιάς, είναι απ' τα πιο αδικημένα. Έχασαν κάμποσα χρόνια απ' την παιδική τους ηλικία (λόγω εγκλεισμού) και τα όνειρά τους ήδη κατακρεουργούνται στις κρατικές μηχανές του κιμά.
    Καλά Κούλουμα, Βασίλη! Καλή δύναμη σ' όλα όσα μάχεσαι με τις αξίες σου και είθε να σταματήσει η κατρακύλα μας εγκαίρως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Ναι, τα σχολεία είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας μας, συγχρόνως κ μέρος αυτής. Και η γενικότερη εικόνα δεν είναι καλή. Ούτε των σχολείων ούτε της κοινωνίας μας. Φως, δυστυχώς δεν βλέπω. Κρίμα μόνο για τα παιδιά, τους νυν κ αυριανούς πολίτες. Κι αλίμονο για την κοινωνία που διαμορφώνεται.
      Την Καλημέρα μου, Μαρία, καλά να περάσεις σήμερα!

      Διαγραφή
  3. Ναι, τα σχολεία είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας μας, συγχρόνως κ μέρος αυτής. Και η γενικότερη εικόνα δεν είναι καλή. Ούτε των σχολείων ούτε της κοινωνίας μας. Φως, δυστυχώς δεν βλέπω. Κρίμα μόνο για τα παιδιά, τους νυν κ αυριανούς πολίτες. Κι αλίμονο για την κοινωνία που διαμορφώνεται.
    Την Καλημέρα μου, Μαρία, καλά να περάσεις σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όταν η κόρη μας, το 2004...φαντάσου, ήρθε και μας είπε πως η κατάσταση στην τάξη της είναι γενικά αφόρητη και ειδικά όταν έχουν μάθημα με μια συγκεκριμένη καθηγήτρια, μετατρέπεται σε χάος, δεν το πιστέψαμε και σκεφτήκαμε πως είναι η υπερβολική εκτίμηση μιας έφηβης. Ώσπου μας έδωσε να δούμε ένα βίντεο λίγων δευτερολέπτων που τράβηξε την ώρα του χαμού. Και είδαμε με τα μάτια μας παιδιά να σηκώνονται όρθια, να προσβάλλουν την καθηγήτρια η οποία φαινόταν να μην αντιλαμβάνεται καν τι γίνεται μέσα στην τάξη παρά έγραφε ατάραχη στον πίνακα, είδαμε παιδιά να ουρλιάζουν και να βρίζουν, να σηκώνουν τα θρανία με τα χέρια τους και να πετούν καρέκλες στον τοίχο. Τα χάσαμε!! Δεν ήταν μόνον αδιανόητο για μας να συμβαίνουν τέτοια πράγματα μέσα σε μια σχολική τάξη αλλά και πολύ επικίνδυνο για την σωματική ακεραιότητα όλων.
    Διάβασα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το θέμα σου Βασίλη και πραγματικά συγκλονίστηκα. Η τιμωρία ως έννοια πάντα με εύρισκε αντίθετη. Η τιμωρία δεν πρέπει να γίνεται αυτοσκοπός ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με παιδιά. Με μια προϋπόθεση όμως, πως όλοι οι ενήλικες που παίζουν ενεργό ρόλο στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών (γονείς, δάσκαλοι, κοινωνία) να έχουν μάθει σωστά τον ρόλο τους. Όσο δεν εξελίσσονται και ως άτομα και ως πολίτες τα πράγματα θα χειροτερεύουν. Όπως και έγινε. Το πρόβλημα είναι σύνθετο και φοβάμαι πως για πολλά χρόνια ακόμα δεν θα βρει λύση.
    Καλή Κούλουμα Βασίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μιλάμε πάντα για την "ανάλογη" τιμωρία, που προετοιμάζει τον μαθητή για μια πραγματικότητα που υπάρχει στις κοινωνίες μας. Ένα σχολείο ατιμωρησίας κάθε άλλο παρά θετικό ρόλο παίζει στην προετοιμασία του αυριανού πολίτη. Ο μαθητής είναι και πολίτης και πρέπει να μάθει από μικρός τα όρια, τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις του έναντι της κοινωνίας, μέσα στην οποία θα ζήσει.
    Εικόνες όπως αυτές που σου περιέγραψε η κόρη σου, φτάνουν σιγά σιγά ως και το Δημοτικό. Αυτό το σχολείο θέλουμε; Φυσικά και όχι! Εφόσον λοιπόν οι γονείς ( κυρίως) δεν αναλαμβάνουν τον γονεϊκό τους ρόλο σοβαρά, τότε κάποιος οφείλει να βάλει τα όρια. Κι αυτός, κατά την άποψή μου πάντα, είναι το οργανωμένο και χρυσοπληρωμένο δημόσιο σχολείο.
    Νάσαι καλά, Μαρία! Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το θέμα σου είναι μεγάλο Βασίλη μου. Επειδή έχω σύζυγο εκπαιδευτικό ο οποίος έκανε μάθημα σε λυκειόπαιδα πάντα, θα πω ότι οι συζητήσεις αυτές γίνονται μέσα στο σπίτι συχνά. Επειδή έχω και γαμπρό δάσκαλο ξέρω επίσης τι συμβαίνει στα δημοτικά..
    Αναξιοκρατία βασιλεύει παντού Βασίλη. Τα σχολεία δεν είναι ξένο σώμα της κοινωνίας.Το κακό είναι ότι δεν τολμάει κανείς ούτε τα όργανα της τάξης να τα ''βάλουν'' με τον τραμπουκισμό για να μη θεωρηθούν αντιδημοκράτες και φασίστες.
    Επίσης, η αναξιοκρατία που βασιλεύει παντού έχει γερά θεμέλια στην κατάπτωση του σχολείου.
    Για μένα σήμερα η δουλειά του εκπαιδευτικού θα έπρεπε να έχει βαρέα ένσημα. Μη γελάτε, είναι φοβερό ειδικά αν ο εκπαιδευτικός είναι ήπιος, είναι ήσυχος και δεν έχει κερδίσει το ''σεβασμό'' των μαθητών Μπορεί να είναι λίγοι οι μαθητές που προκαλούν βία, αλλά κάνουν τόση ζημιά και ''θόρυβο'' που το ωστικό κύμα που προκαλούν παρασέρνει όλους. Δεν αρκεί η τιμωρία Βασίλη. Δεν αρκούν οι νόμοι που ψηφίζονται. Πρέπει να έχουν αποκτήσει παιδεία και εκείνοι που επιβάλλουν τους νόμους αλλά και εκείνοι που ελέγχουν την τήρησή τους.
    Τα σχολεία ειδικά στα προάστια είναι όλα φτιαγμένα και όμως από την πρώτη μέρα λειτουργίας ενός νέου σχολείου βλέπουμε πώς συμπεριφέρονται οι γνωστοί μαθητές.
    Ο άντρας μου μου έλεγε ότι υπεύθυνους για την φροντίδα και διατήρηση των τάξεων και των χώρων του σχολείου έβαζαν τους δύσκολους μαθητές, αυτούς που ήξεραν ότι θα προκαλέσουν καταστροφές, Και είχε θετικό αντίκτυπο η επιλογή τους,
    Είναι τόσο λυπηρό να παρακολουθείς τη βία ανάμεσα σε νέους. Αλλά τους το επιτρέπουν Βασίλη. Γιατί τους θέλουν βίαιους. Δυστυχώς
    Μεγάλο πρόβλημα επίσης προκαλεί η κακώς εννοούμενη δημοκρατική ευαισθησία των πολιτών. Ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν και να λένε ό,τι επίσης θέλουν. Το ίδιο κάνουν και τα παιδιά. Αυτός που κάνει ό,τι θέλει στο σχολείο να ξέρεις παίρνει και επιβράβευση από πολλούς γονείς. Οι τσάμπα μάγκες. Αυτά τα παιδιά που τα χρησισμοποιούν τα κόμματα όπως τους βολεύει, που τα χρησιμοποιούν οι παράνομοι για τις δοσοληψίες τους, αυτά τα παιδιά που μετά βγαίνουν όλοι και φωνάζουν για τις τυχόν τιμωρίες που επιβάλλονται....Αρκεί να δεις τι πρότυπα έχουμε για τους νέους και θα καταλάβεις το πρόβλημα...
    Μεγάλη κουβέντα και πολλοί ακόμη λόγοι της κατάπτωσης.
    Να σαι καλά Βασίλη
    Καλή Σαρακοστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προτάσεις την παιδαγωγική διάσταση του ζητήματος, Άννα και καθόλου δεν διαφωνώ ότι αυτή πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή στα σχολεία μας. Αναφέρεσαι επίσης στην κακώς νοούμενη δημοκρατική ευαισθησία των πολιτών... εγώ θα έλεγα ασυδοσία. Μα κι εδώ την ευθύνη την έχει η πολιτεία, η οποία ορίζει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων. Σίγουρα δεν είναι τυχαίο όλο αυτό, σίγουρα κάποιοι ωφελούνται από την κατάντια μερίδας της νεολαίας μας. Εγώ μένω στο ζήτημα του παιδαγωγικού μηνύματος που εκπέμπει το σημερινό σχολείο, ότι η κοινωνία μας δεν τιμωρεί, ότι κάθε ένας κάνει ότι θέλει, πέρα για πέρα ψέμα, ειδικά για τους "αδύνατους".
      Την Καλημέρα μου Άννα!

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα Βασίλη, συγχαρητήρια για το θέμα που θίγεις και τον τρόπο με τον οποίο το κάνεις.
    Πράγματι, η βία στους νέους έχει αιτίες πολύπλευρες. Από τον τρόπο διαπαιδαγώγησης των γονιών, μέχρι την αλόγιστη χρήση κινητών και κατ' επέκταση social media.
    Φυσικά, ο ρόλος του σχολείου, είναι κομβικός. Είναι όμως και αλληλένδετος με την κοινωνία. Τα σχολεία δεν είναι άψυχα κτήρια. Είναι "ζωντανοί οργανισμοί" που συμβαδίζουν και επηρεάζονται, αλλά και επηρεάζουν την κοινωνία.
    Θα πρέπει όλους μας, να μας προβληματίσει και να μας ενεργοποιήσει η όλο αυξανόμενη βία στους νέους, τόσο από την ενδιαφέρουσα οπτική που μας παρουσιάζεις, όσο και γενικότερα ως φαινόμενο.
    Γιατί, τα παιδιά είναι το μέλλον. Θα αφήσουμε το μέλλον, να 'ναι βίαιο;!
    Καλό βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σχολέιο είναι μέρος της κοινωνίας μας κι αντανακλά ότι γίνεται γύρω του. Αυτή είναι η κοινωνία αυτά είναι και τα σχολεία μας. Διαφωνώ μόνο στο ότι, αν υπάρχει κάποια ελπίδα να αλλάξει κάτι, αυτή θα αναδυθεί μέσα από το σχολείο και ειδικά το δημόσιο. Κάτι που σήμερα δεν γίνεται, απλά είναι παραδομένο σε όσα υποστηρίζω στην εγγραφή μου. Και σίγουρα ένα σχολείο ατιμωρησίας, δεν εκπέμπει τα σωστά μηνύματα στη διαπαιδαγώγηση των μαθητών.
      Την Καλημέρα μου, Μαρίνα!

      Διαγραφή

Όλα τα σχόλια σας με χαροποιούν και τυγχάνουν απάντησης.

Ο φωτεινότερος φακός του κόσμου του Γιώργου Κασαπίδη

    Αν κάποιος θέλει να διαβάσει μια συλλογή διηγημάτων, για μια μικρή επαρχιακή πόλη, τη Δράμα (αλλά και άλλες περιοχές), με την αίσθηση το...