Κυριακή 31 Μαΐου 2026

Προσωρινός Αποχαιρετισμός ...



 Όπως κάθε χρόνο έτσι κι για τη φετινή σεζόν, έφτασε ή ώρα της προσωρινής παύσης του ιστολογίου μου, διαμέσου του οποίου σας κράτησα και κυρίως, μου κρατήσατε συντροφιά κατά την "χειμερινή περίοδο". 
  Αυτό δεν σημαίνει ότι θα παύσω να σας παρακολουθώ, αλλά δεν θα είμαι τόσο ενεργός όπως μέχρι σήμερα.
  Το καλοκαίρι για μένα -απ' όσο θυμάμαι τον εαυτό μου- είχε άλλες προτεραιότητες. Να χαίρομαι τον ήλιο, να απολαμβάνω τη ζέστη (μου αρέσει), να νιώθω την αλμύρα της θάλασσας, να μπορώ ώρες ατελείωτες να χουζουρεύω στην αυλή μου ή σε κάποια καφετέρια με τους φίλους μου, να μοιράζομαι χρόνο με την οικογένεια μου, να αποθηκεύω εικόνες, ανθρώπινες, όμορφες εικόνες, να νιώθω τον διάχυτο ερωτισμό που εκπέμπεται από κάθε κατεύθυνση... 
 Το καλοκαίρι δεν γράφω (συνήθως) - για όλους τους παραπάνω λόγους μου είναι δύσκολο να πειθαρχήσω στους αυστηρούς κανόνες που απαιτεί η γραφή. Αλλά πέρα από αυτό, είναι και η περίοδος όπου αναστοχάζομαι πάνω σε όσα πέρασα ως προσχέδια στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή μου, που τα αφήνω κατά κάποιον τρόπο να ωριμάσουν μέσα μου, να γίνουν οι αναγκαίες αναπροσαρμογές στις ιστορίες που ξεκίνησα, ώστε όταν ξανακαθίσω μπροστά στο πληκτρολόγιο, να είμαι έτοιμος, για τη μαγική διαδικασία της γραφής.
  Καλή αντάμωση με όλους σας, από το φθινόπωρο και θα είμαι και πάλι ενεργός σε αυτήν τη υπέροχη blog-o-γειτονιά!
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!

  Και φυσικά, θα κλείσω με τον αγαπημένο που ποιητή, το Οδυσσέα Ελύτη, που τόσο όμορφα ύμνησε το ελληνικό καλοκαίρι.

           Σώμα του καλοκαιριού (αποσπάσματα) Οδυσσέας Ελύτης

Ώρα πολλή πέρασε από τότε που η τελευταία καμπάνα σήμανε

Για το χριστιανό που δεν έχει πια σώμα
Κι η ζέστη πάνω από τα λιοστάσια
Κι η ζέστη στις πέτρες που πονάνε από το φως
Κάνει το χρόνο να σταματάει.

Είναι το σώμα του καλοκαιριού που καίει
Είναι το σώμα του καλοκαιριού που ιδρώνει
Είναι το σώμα του καλοκαιριού που σπαρταράει
Πάνω στην άμμο και στην αλμύρα.

Πέρασε η ώρα που η τελευταία καμπάνα σήμανε
Μα η ζωή δεν τελειώνει.
Μέσα στο φως του ήλιου,
Μέσα στο γαλάζιο του ουρανού,
Το καλοκαίρι είναι ένας Θεός που μας κοιτάζει.
Πάει καιρός που ακούστηκεν η τελευταία βροχή
Πάνω από τα μυρμήγκια και τις σαύρες
Τώρα ο ουρανός καίει απέραντος
Τα φρούτα βάφουνε το στόμα τους
Της γης οι πόροι ανοίγουνται σιγά σιγά
Και πλάι απ’ το νερό που στάζει συλλαβίζοντας
Ένα πελώριο φυτό κοιτάει κατάματα τον ήλιο.
Ποιος είναι αυτός που κείτεται στις πάνω αμμουδιές
Ανάσκελα φουμέρνοντας ασημοκαπνισμένα ελιόφυλλα
Τα τζιτζίκια ζεσταίνονται στ’ αυτιά του
Τα μυρμήγκια δουλεύουνε στο στήθος του
Σαύρες γλιστρούν στη χλόη της μασχάλης
Κι από τα φύκια των ποδιών του αλαφροπερνά ένα κύμα
Σταλμένο απ’ τη μικρή σειρήνα που τραγούδησε:
Ω σώμα του καλοκαιριού γυμνό καμένο
Φαγωμένο από το λάδι κι από το αλάτι
Σώμα του βράχου και ρίγος της καρδιάς
Μεγάλο ανέμισμα της κόμης λυγαριάς
Άχνα βασιλικού πάνω από το σγουρό εφηβαίο
Γεμάτο αστράκια και πευκοβελόνες
Σώμα βαθύ πλεούμενο της μέρας!
Σῶμα τοῦ καλοκαιριοῦ - Οδυσσέας Ελύτης Ὢ σῶμα τοῦ καλοκαιριοῦ γυμνὸ καμένο Φαγωμένο ἀπὸ τὸ λάδι κι ἀπὸ τὸ ἀλάτι Σῶμα τοῦ βράχου καὶ ῥῖγος τῆς καρδιᾶς Μεγάλο ἀνέμισμα τῆς κόμης λυγαριᾶς Ἄχνα βασιλικοῦ πάνω ἀπὸ τὸ σγουρὸ ἐφηβαῖο Γεμᾶτο ἀστράκια καὶ πευκοβελόνες Σῶμα βαθὺ πλεούμενο τῆς μέρας! [Πηγή: www.doctv.gr]
Σῶμα τοῦ καλοκαιριοῦ - Οδυσσέας Ελύτης Ὢ σῶμα τοῦ καλοκαιριοῦ γυμνὸ καμένο Φαγωμένο ἀπὸ τὸ λάδι κι ἀπὸ τὸ ἀλάτι Σῶμα τοῦ βράχου καὶ ῥῖγος τῆς καρδιᾶς Μεγάλο ἀνέμισμα τῆς κόμης λυγαριᾶς Ἄχνα βασιλικοῦ πάνω ἀπὸ τὸ σγουρὸ ἐφηβαῖο Γεμᾶτο ἀστράκια καὶ πευκοβελόνες Σῶμα βαθὺ πλεούμενο τῆς μέρας! [Πηγή:

14 σχόλια:

  1. Καλά να περάσεις το καλοκαίρι σου. Και βέβαια θα πας στο νησί σου έτσι; Μάζευε αναμνήσεις και εμείς θα ξαναβρεθούμε εδώ και θα περιμένουμε να σε διαβάσουμε. Καλό μήνα αύριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και μένα μου αρέσει η ζέστη. Σε αντίθεση με τους περισσότερους, σε μένα μου δίνει ελευθερία.
    Καλό καλοκαίρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως τα λες Μαρία! Έχεις τη δυνατότητα να βγεις από τα ντουβάρια του σπιτιού σου, να είσαι έξω, ακόμα και στον κήπο... είναι μια αίσθηση ελευθερία όπως και να το κάνεις.
      Να είσαι καλά!
      Καλό καλοκαίρι!

      Διαγραφή
  3. "Στα ίδια μέρη θα ξαναβρεθούμε...."
    να σε αποχαιρετήσω και εγώ ...μουσικά, αγαπημένε φίλε μας. Βασίλη μου, θα έλεγα καλά κάνεις και βάζεις τον εαυτό σου, ψυχή και σώμα σε αυτή την καλοκαιρινή διάθεση. Δεν ξέρεις πόσο θα ήθελα να έχω ένα μπαλκόνι σε μια θάλασσα να την αγναντεύω και να με γεμίζει καλοκαιρινές αναφορές, απολογισμούς, σχέδια.
    Φίλε μου, σε ευχαριστούμε πολύ, που είσαι πάντα μαζί μας με την ευγενή σου παρουσία και ποιότητα.
    Καλό καλοκαίρι να ευχηθώ ολόψυχα και να περάσεις καλά αρχης γενομένης από τον Ιούνη που ξεκίνησε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και γράφω για την θάλασσα συχνά, βιώματα είναι αυτά, δεν βλέπω τη θάλασσα από το μπαλκόνι του σπιτιού μου, αλλά το Παγγαίο. Το χαίρομαι όμως το ίδιο.
      Να είσαι καλά φίλε μου, δεν χανόμαστε, θα περνώ όποτε μπορώ από τη γειτονιά μας.
      Καλό καλοκαίρι!

      Διαγραφή
  4. Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι Βασίλη. Αυτά που θες να κάνεις ξέρεις πόσα χρόνια έχω να τα ζήσω αληθινά; πάω παραλία, πάω για καφέ, πάω για φαγητό, το κινητό εκεί κολλημένο στο χέρι. Δεν απολαμβάνουμε πια όπως παλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο, εν μέρει, από το δικό μας χέρι είναι να το αλλάξουμε αυτό.
      Νάσαι καλά Κώστα!
      Καλό καλοκαίρι!

      Διαγραφή
  5. Καλό καλοκαίρι, Βασίλη μου! Σου εύχομαι να περάσεις όμορφα, και να ζήσεις όσες στιγμές επιθυμείς! Μεταξύ μας, κι εγώ κάθε καλοκαίρι απέχω, αν και αναρτώ πού και πού κάνα κειμενάκι δροσερό! "Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες" ⛵

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άσε τις μέρες να περνούν αργά, με χαλαρές συζητήσεις με συντροφιά καλών φίλων και το αγνάντιο του Παγγαίου! Καλό καλοκαίρι Βασίλη! Καλή αντάμωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εύχομαι το καλοκαίρι σας να είναι όπως εσείς το επιθυμείτε. Να γεμίσετε τις μπαταρίες σας και με το καλό να γυρίσετε γεμάτος από
    όμορφες αναμνήσεις! Καλό καλοκαίρι να έχετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Όλα τα σχόλια σας με χαροποιούν και τυγχάνουν απάντησης.

Προσωρινός Αποχαιρετισμός ...

 Όπως κάθε χρόνο έτσι κι για τη φετινή σεζόν, έφτασε ή ώρα της προσωρινής παύσης του ιστολογίου μου, διαμέσου του οποίου σας κράτησα και κυρ...