Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021

Bargain books

 Η συμμετοχή μου, στην μίνι σκυτάλη γραφής 21-22, πιο διοργανώνει με πολύ επιτυχία η αγαπητή μας MaryPetrax

Μου το είχαν πει, το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον, όλο ανέβαλα όμως την επίσκεψη μου, ο χρόνος μου έλειπε, μπα δικαιολογίες, απλώς βαριόμουν να σύρω τα πόδια μου ως την Άνω Πόλη, κάποιο στοκατζίδικο είχε ανοίξει, πολύ καλές τιμές, σε καλή κατάσταση όλα όσα πωλούσε, κάποια ανέγγιχτα ακόμα, μάλλον δώρα που δεν άρεσαν θα ήταν, και το πιο σημαντικό, η ποσότητα και η ποικιλία ήταν εφάμιλλη των καλύτερων βιβλιοπωλείων του Κέντρου. 

Ναι για βιβλία μου είπαν, μέχρι χτες αυτά έλεγα, όταν ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι δεν μου είχε μείνει κανένα αδιάβαστο πια, απ΄ αυτά που σκόρπια εδώ κι εκεί γέμιζαν όλο τον χώρο του φοιτητικού μου δωματίου. Ήξερα από τη μια ότι ο μηνιαίος μου λογαριασμό κινδύνευε να εξαντληθεί πριν την ώρα του, αλλά από την άλλη η ανάγκη μου για λογοτεχνία με είχε κυριεύσει σαν ναρκωτικό.  Να διαβάσω κάτι για δεύτερη φορά μου είναι αδύνατον. Είναι αλήθεια, στην δεύτερη ανάγνωση πάντα ανακαλύπτεις νέες πτυχές και κρυφά νοήματα, που οι συγγραφείς θέτουν προς διερεύνηση από εμάς, δεν με ενδιαφέρουν όμως αυτά εμένα, προτιμώ το ταξίδι που μου χαρίζουν τα βιβλία, σε κόσμους αλλοτινούς ή ξένους, με ήρωες αληθινούς ανθρώπους και όχι τέρατα της φαντασίας, με τρόπους που ποτέ μου δεν θα ζήσω στην δική μου, μικρή και περιορισμένη ζωή. 

Τέλος πάντων, το πήρα απόφαση, επισκέφτηκα τον χώρο αυτόν, σε κάποιο πλακόστρωτο στενό των Κάστρων βρισκόταν, ψιλοέβρεχε την ημέρα εκείνη, όταν διάβηκα την πόρτα του το πρώτο που ένιωσα ήταν η μυρωδιά του πολυκαιρισμένου χαρτιού, δεν με ενόχλησε, ίσα ίσα η ζεστασιά του όλου χώρου με είχε κερδίσει με τη μια. Άρχισα να ψάχνω στις προθήκες και τους πάγκους, μία κοπέλα, στην ηλικία μου πάνω κάτω, ίσως να ‘ταν κι αυτή φοιτήτρια, δεν ενδιαφέρθηκα να μάθω,  με ρώτησε αν μπορούσε να με βοηθήσει, δεν χρειάζεται της είπα, έψαχνα έτσι αόριστα, δίχως κάτι μέσα στο μυαλό μου, πάντα έτσι κάνω όταν επισκέπτομαι τα βιβλιοπωλεία, θέλω η εικόνα του εξώφυλλου, ο τίτλος, η περίληψη στο οπισθόφυλλο, να με προκαλέσουν, να με πείσουν ότι δεν θα έχανα από την αγορά μου αυτή.  Έψαχνα λοιπόν αργά, υπομονετικά, εκεί θα περνούσα το απόγευμά μου πια, δεν βιαζόμουν, έψαχνα στις σωρούς με τα βιβλία μέχρι να βρω αυτό που θα μου γυάλιζε το μάτι:

Μαρία Νεφέλη, χαμογέλασα, την πρώτη φορά το διάβασα με τον λάθος τρόπο, ναι, υπάρχει τέτοιος, σελίδα τη σελίδα κι όχι πρόσωπο το πρόσωπο όπως το ήθελε ο Ελύτης.

Η αφήγηση ενός ναυαγού και τα Εκατό Χρόνια Μοναξιάς δίπλα δίπλα, κόσμοι ξωτικοί στην σκληράδα τους, πονεμένοι μα και ερωτικοί, που τους απόλαυσα με την ασφάλεια της απόστασης που με χώριζε από τους ήρωες τους.

Η παγκόσμια ιστορία της ατιμίας, το Μπόρχες, που με απογοήτευσε διότι εγώ αναζητούσα τις ραδιουργίες των μεγάλων κι αυτός, μου σέρβιρε αυτές τις αναμενόμενες, των μικρών ανθρώπων της διπλανής πόρτας.

Ταξίδι στη Ανατολή, του Έσσεν, βαθιά φιλοσοφικό, έβλεπε τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά από αυτήν μας μάθανε, κίνησε το μυαλό μου σε αντίστροφους κύκλους, μου άρεσε.

Οδυσσέας του Τζόις, όλα σε ένα εικοσιτετράωρο καμωμένα, περισσότερο να με βασανίζουν οι σκέψεις του, κι εκείνον φαντάζομαι όταν το έγραφε, και στο τέλος να υπόσχομαι στον εαυτό μου ότι θα το ξαναδιαβάσω όταν μεγαλώσω κι άλλο, μπας και καταλάβω γιατί το έγραψε.

Ερωτικές ιστορίες καθημερινής τρέλας, του Τσαρλς Μπουκόφσκι, απόκληρου και μέθυσου, και φαινομενικά παραιτημένου, που εμένα όμως η  ωμή γλώσσα του, ο κυνισμός του, μου μιλούσαν για τις αλήθειες της ζωής.

Βασίλης Αρβανίτης, το θεριό, που σκιάχτηκε και χάθηκε στη θέα ενός φιδιού, τεράστιου, έτσι υποστήριξε ο Μυριβήλης.

Το διπλό βιβλίο, του Χατζή, που με έχωσε για καλά, στα παρελθόντα, δύσκολα χρόνια της Πατρίδας μας, από την πλευρά όχι ενός ήρωα της αριστεράς ή της δεξιάς, αλλά ενός απλού ανθρώπου που το μόνο που επιδίωκε ήταν να επιβιώσει. Ξεριζωμός, μνήμες ευτυχισμένες χρόνων, η σκληρή πραγματικότητα.

Το όνομα του Ρόδου, του σπουδαίου Ουμπέρτο Έκο, μυστηριακό, γοτθικό, με μοναστηριακές ραδιουργίες και απέραντη θλίψη για την κατάληξη της καλά κρυμμένης βιβλιοθήκης.

Το βιβλίο της θλίψης και του γέλιου, του Μίλαν Κούντερα, πονεμένες ιστορίες από τη δική του χώρα, του υπαρκτού σοσιαλισμού, που αυτός ήθελε να απομυθοποιήσει, όταν εμείς ακόμα ονειρευόμαστε τον άπιαστο παράδεισό του.

  Όλα αυτά τα είχα διαβάσει όταν το μάτι μου έπεσε, Σ το σπίτι των πνευμάτων, της Αλλιέντε, ανιψιάς του θρυλικού προέδρου της Χιλής, που σκοτώθηκε αμυνόμενος για τη δημοκρατία στην Πατρίδα του. Αυτό θα πάρω, έχω ακούσει ότι γράφει καλά, ότι σου μεταφέρει με την ψυχή της αυτά που ξέρει, που δεν ξεχνά ποτέ την αξία του ανθρώπου και του έρωτα, που στο τέλος νικούν τον κάθε παρανοϊκό δικτατορίσκο.

Και δεν το μετάνιωσα.

37 σχόλια:

  1. Βασίλη μου το κείμενο σου έχει έναν εντελώς διαφορετικό ''αέρα'' από αυτό που έχουμε συνηθίσει στις ιστορίες μας. Ωστόσο μας ταξιδεύει στον κόσμο του βιβλίου, και μας θυμίζει μερικά ωραία βιβλία με την αναφορά σου σε αυτά. Το δε τέλος μου τόνισε στέλνοντας έντονο μήνυμα τις αξίες που πρέπει να έχει ο άνθρωπος, ιδανικά και αρχές που πρέπει να ακολουθεί και να τα έχει σκοπό στη ζωή. Μου άρεσε πολύ και το μόνο που θα ήθελα ήταν να διαβάσω κι άλλο, και μετά να μυρίσω τη μυρωδιά του χαρτιού που τόσο ζωντάνεψες μέσα μου. Σ' ευχαριστώ πολύ και πραγματικά χαίρομαι που είσαι κοντά μας και μας χαρίζεις γνωριμία με το βάθος που βλέπεις τα πράγματα! Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Mary που σου άρεσε το κείμενο μου. Ναι, διαφορετικό, μόλις είδα την φωτογραφία σκέφτηκα ότι ήθελα να γράψω κάτι για τα βιβλία, έκανα μια αναδρομή σε παρελθόντα χρόνο, σε αναγνώσματα που με σημάδεψαν, άφησα κατά μέρους τις αυστηρές φόρμες και αυτό ήταν.
      Νάσαι καλά, να μας χαρίζεις την ευκαιρία να γράφουμε και να διαβάζουμε όμορφες, μικρές και ευαίσθητες ιστορίες.

      Διαγραφή
  2. Πολύ θα ήθελα να βρεθώ σ αυτό το βιβλιοπωλείο και να χαθώ στο ψάξιμο.
    Ωραία τα βιβλία που μας θύμισες.
    Ευχαριστούμε για το ταξίδι.
    Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ρένα που σου άρεσε. Η αίσθηση του βιβλιοπωλείου (εικόνες, χρώματα, μυρωδιές...) είναι κι εμένα από τις αγαπημένες όπως κατάλαβες)
      Την Καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  3. Αυτοί οι χώροι μ'αρέσουν που περιγράφεις τόσο παραστατικά. Χώροι βιβλίων παλιών ή νέων αραδιασμένων να μπορείς να ξεφυλλίζεις μόνος, να μυρίζεις το τυπωμένο χαρτί, να διαβάζεις σκόρπια αποσπάσματα, ω ναι μ'αρέσει πολύ.
    Ωραίους τίτλους θυμήθηκες. Ωραία τα περιγράφεις, γρήγορη γραφή, ζωντανή και μας πήρες μαζί σου αυτή τη μέρα με το ψιλόβροχο, στο χώρο με τα πολυκαιρισμένα βιβλία και νοιώσαμε τη ζεστασιά του χώρου, τη ζεστασιά της γραφής σου.
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου
    Πρωτότυπη και καλογραμμένη
    Καλή σου μέρα Βασίλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Άννα για τα καλά σου λόγια. Η φωτογραφία με την πρώτη ματιά με είχε οδηγήσει ήδη σε αυτό που θα έγραφα. Βιβλία, αγαπημένα βιβλία που με σημάδεψαν, σε χρόνο παρελθόντα (από τα όμορφα χρόνια της νιότης) και φυσικά αξίες.
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  4. Λογοτεχνία για την λογοτεχνία. Η ομορφότερη βιβλιοπαρουσίαση που διάβασα τελευταία. Και γι' αυτό στάθηκε αφορμή μια φωτογραφία.
    Πολύ καλό Βασίλη!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι η λογοτεχνία για τη λογοτεχνία είναι ένα θέμα που μου αρέσει γενικότερα. Εξάλλου και το τελευταίο μου βιβλίο: ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ, γύρω από ποίηση περιστρέφεται. Χαίρομαι που σου άρεσε, Μαρία!
      Την Καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  5. Ομολογώ πως κι εγώ δεν διαβάζω 2η φορά το ίδιο βιβλίο γιατί...δεν θέλω να χαλάσω την εντύπωση που κράτησα από την πρώτη ανάγνωση του. Όμορφο όπως πάντα το κείμενο σου, περπάτησα μαζί με σένα στο χώρο με την μυρωδιά των βιβλίων που κι εγώ αγαπώ. Χθες ήρθε η κόρη μου από την Αθήνα με το αγαπημένο δώρο για μένα..5 βιβλία για τον Χειμώνα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι κι εμένα δεν μου αρέσουν τα διαβάσματα για δεύτερη φορά, ύστερα είναι και χρόνος, Όσο μεγαλώνω, βιάζομαι να διαβάσω κι άλλα πράγματα ξέροντας ότι ποτέ ο χρόνος δεν θα είναι αρκετός για να δω όλα όσα θα ήθελα.
      Τι ωραίο δώρο! Βιβλία. Ειδικά από το παιδί σου, ευλογία!
      Την Καλημέρα μου, Αχτίδα

      Διαγραφή
  6. Τι όμορφο ταξίδι στα μονοπάτια του βιβλίου, Βασίλη! Με έκανε να γευτώ όλα τα συναισθήματα σε κάθε σου βήμα και να αναπολήσω τις εποχές που χωνόμουν στα βιβλιοπωλεία και τις Δανειστικές Βιβλιοθήκες με τις ώρες...
    Σ' ευχαριστώ γι' αυτό που διάβασα!
    Καλή συνέχεια
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μαρίνα που σου άρεσε! Ο χώρος των βιβλιοπωλείων είναι πάντα αγαπημένος. Ειδικά αν έχεις και κάποιον βιβλιοπώλη γνώστη της καλής λογοτεχνίας και μπορεί να σε κατευθύνει θετικά. Αν και το ψάξιμο με ικανοποιεί περισσότερο.
      Νάσαι καλά, την Καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  7. Μας ταξίδεψες σε τίτλους βιβλίων και μας έχτισες μια ατμοσφαιρική σκηνή σε ένα ωραίο χώρο που μυρίζει βιβλίο και αγάπη για τη λογοτεχνία.
    Ξεχωριστή η συμμετοχή σου Βασίλη και μπράβο σου για την έμπνευση.
    Καλημέρα με χαμόγελο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρίνα! Βιβλίο και λογοτεχνία είναι οι αγάπες που με έχουν στηρίξει, σε δύσκολες στιγμές της ζωής μου. Πώς θα μπορούσα να το αγνοήσω αυτό, με μια τέτοια φωτογραφία.
      Την Καλημέρα μου, Μαρίνα!

      Διαγραφή
  8. Κύριε Βασίλη πόσο ωραίο κείμενο.Πραγματικά ζήλεψα την βόλτα σας εκεί μέσα.Μακάρι να είχαμε τέτοια μαγαζιά (στοκατζίδικα παλαιοβιβλιοπωλεία)και στην περιοχή μας.¨Οσο για τα βιβλία κάποια τα διάβασα κάποια όχι.Κάποια δεν τα γνωρίζω ομολογώ.Μου αρέσει να ανακαλύπτω καινούριους κόσμους.την καλημέρα μου Ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το λογοτεχνικό βιβλίο πάντα προσφέρει στον αναγνώστη του το όνειρο, τη φυγή, το ταξίδι, μπορεί και κινητοποιεί όλα μας τα συναισθήματα. Πώς γίνεται λοιπόν να μην το αγαπάμε;
      Την Καλημέρα, Μαρία!
      ΥΓ: καιρός πια να αφήσουμε το "κύριε" .....

      Διαγραφή
  9. Λοιπόν κοίτα να δεις τώρα Βασίλη που, όσο και να γυρίζει κανείς ή να διαβάζει κείμενα ή γραπτά, πάντα έχει κάτι καινούργιο να γνωρίσει.
    Και να που έρχεσαι εσύ να μας το δώσεις. Κάτι εντελώς διαφορετικό, κάτι τόσο μα τόσο πρωτότυπο.
    Κοίτα να δεις που, στα καλά καθούμενα, έκανα μια υπέροχη βόλτα, τόσο σε ένα όμορφο στενό γεμάτο ιδιαίτερα μαγαζιά, όσο και σε ένα βιβλιοπωλείο!
    Και να που μπήκα μαζί σου στο μαγαζί, να που έμεινα κοντά σου και εγώ, συντροφιά, να παρατηρώ τον τρόπο και την αγάπη με τα οποία ξεφύλλιζες τα βιβλία μπροστά σου.
    Και μέσα από αυτό σου το ξεφύλλισμα, ενώθηκα με τις μύχιες σκέψεις και κριτικές σου απέναντι σε τίτλους και δημιουργήματα αναγνωρίσιμα αλλά και ικανά να γεννήσουν τόσες σκέψεις.
    Θεωρώ μοναδική την έμπνευσή σου, αγαπητέ φίλε! Να δώσεις ένα τέτοιο νόημα στην όμορφη αυτή εικόνα της καθημερινής μας ζωής.
    Και είμαι όντως τυχερός που διάβασα το δικό σου οδοιπορικό εδώ σε αυτό το βιβλιοπωλείο.
    Μοναδική ιδέα φίλε μου και ειλικρινά ένα μεγάλο μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κατάλληλη φωτογραφία, η αγάπη μου για τα βιβλία, τη λογοτεχνία και τα μικρά βιβλιοπωλεία, η αναπόληση των νεανικών μου χρόνων, οι αξίες που αγωνίζομαι να μείνουν σταθερές, όλα αυτά ήταν τα συστατικά για το μικρό αυτό πόνημά μου. Χαίρομαι που σου άρεσε, φίλε μου!
      Την Καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  10. Ευτυχώς υπάρχουν κάτι τέτοια στέκια, στο κέντρο κυρίως, καθώς και τα μπαζάρ με βιβλία εκδοτικών οίκων που θέλουν να ξεστοκάρουν. Βασίλη, χειροκροτώ την ευρυματικότητά σου και την ιστορία που έγραψες, ξεφυλλίζοντάς μας μερικούς απ' τους πιο αξιόλογους τίτλους και συγγραφείς.
    Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και δεν υπάρχουν τέτοια στέκια στην περιοχή μου, απολαμβάνω την αγάπη μου για το βιβλίο στα καλά, μικρά βιβλιοπωλεία. Θα ήθελα να υπάρχουν όμως. Τα βιβλία που διαβάσαμε στα νιάτα μας, πάντα έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μας και ποτέ δεν τα ξεχνάμε. Ήταν αυτά, που ουσιαστικά μας μύησαν στη λογοτεχνία.
      Χαίρομαι, που σου άρεσε! Την καλημέρα μου, Μαρία!

      Διαγραφή
  11. Πολύ πρωτότυπη και εποικοδομητική η συμμετοχή σου Βασίλη
    Την απόλαυσα γιατί λατρεύω τα βιβλία ιδιαίτερα τους κλασσικούς συγγραφείς Έλληνες και ξένους
    Κάποια βιβλία από αυτά που αναφέρεις τα έχω διαβάσει και κάποια άλλα τα έχω στα υπ'οψιν.
    Θα μου άρεσε να βρεθώ σε ένα τέτοιο χώρο να ψάχνω με τις ώρες να βρω τα πιο σπάνια και δυσεύρετα βιβλία που υπάρχουν.
    Μπράβο σου για αυτή την εξαιρετική περιγραφή και τις αναφορές σου στα βιβλία
    Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μαρία, που σου άρεσε το κείμενο μου. Ήταν ένα γραπτό από καρδιάς, εμπνευσμένο από το βιβλίο και την λογοτεχνία, δύο από τις μεγάλες μου αγάπες.
      Την Καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  12. Λατρεύω να βρίσκομαι σε τέτοιους χώρους. Να ψηλαφίζω τα βιβλία, να διαβάζω την περίληψη στο οπισθόφυλλο και να ταυτίζομαι μερικές φορές με τους ήρωες.
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σε ποιον βιβλιόφιλο δεν αρέσει η αίσθηση του βιβλιοπωλείου. Ο γύρω χώρος, παντού γεμάτος βιβλία έτοιμα να σε ταξιδέψουν, έτοιμα να σου χαρίσουν συναισθήματα και ερωτηματικά, που τόσο τα έχουμε ανάγκη σήμερα. Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Την καλημέρα μου, Ελένη!

      Διαγραφή
  13. Απολαυστική η βόλτα στο παλαιοβιβλιοπωλείο.....αυτή η υπέροχη αίσθηση της μυρωδιάς του χαρτιού πραγματικά μου έχει λείψει....Είχα την χαρά να πραγματοποιώ συχνά παρόμοιες επισκέψεις στο Μοναστηράκι , δυστυχώς δυσκολεύομαι πιά να διαβάσω και αυτό με στενοχωρεί αφάνταστα....όμως δεν θέλω να μεμψιμοιρώ έχω διαβάσει πολλά βιβλία, αλλά όχι όλα όσα θα ήθελα να διαβάσω και πολλά από τα αγαπημένα μου βιβλία τα έχω διαβάσει 2 και 3 φορές, ανακαλύπτοντας κάθε φορά κρυμμένα μηνύματα και σημαντικές λεπτομέρειες που δεν είχα επισημάνει στις προηγούμενες αναγνώσεις....Εξοχο το αφήγημά σου φίλε Βασίλη, το απόλαυσα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Κλαυδία που σου άρεσε. Στο Μοναστηράκι, όσες φορές έχω βρεθεί, χάνομαι στα γύρω παλαιοπωλεία. Χρόνο και χρήμα να έχεις και ανακαλύπτεις πάμπολλους θησαυρούς εκεί, κάθε είδους. Μπορεί να μην διαβάζεις πια, αλλά σίγουρα έχεις στο μυαλό σου, μια πλούσια παρακαταθήκη κειμένων που σε κάνει σοφότερη.
      Να΄σαι καλά!!!

      Διαγραφή
  14. Πόσο υπέροχο και πρωτότυπο λογοτεχνικό ταξίδι! Πόσο πλούσιος είναι ο κόσμος μας με τα βιβλία και δεν το αντιλαμβανόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα συμφωνήσω με την γενίκευση της τελευταίας του πρότασης. Υπάρχουν πολλοί, εγώ, εσύ, αυτοί που συμμετέχουν σε αυτό το δρώμενο, φίλοι και γνωστοί μας, που διαβάζουν και απολαμβάνουν τους θησαυρούς των βιβλίων. Φυσικά υπάρχουν και οι αδαείς, οι περισσότεροι αυτοί δυστυχώς...
      Καλό βράδυ, Κατερίνα!

      Διαγραφή
    2. Τρόπος του λέγειν το (α)' πληθυντικό πρόσωπο που δεν έχει φυσικά σκοπό να θίξει τα μέλη του blogging, τα οποία εκτιμώ και σέβομαι από το 2012 που βρίσκομαι εδώ. Απλώς δεν ήθελα να γίνω δεικτική και να αναφερθώ σε εκείνους που δε τα τιμούν και δεν τα αναγνωρίζουν ως πολύτιμο αγαθό.

      Πάντα υπάρχουν και θα υπάρχουν οι αδαείς σε όλους τους τομείς.

      Καλή συνέχεια!!

      Διαγραφή
  15. Βασίλη μου, μέσα από το κείμενό σου μας συστήνεις βιβλία που διάβασες και μας παροτρύνεις να το κάνουμε κι εμείς. Επειδή είμαι κι εγώ λάτρης της λογοτεχνίας, έχω διαβάσει τα περισσότερα από αυτά, αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι "Το σπίτι των πνευμάτων" είναι το πρώτο πολιτικό βιβλίο που διάβασα. Και φυσικά το λάτρεψα. Ευχαριστούμε, φίλε μου, και μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε το κείμενο μου. Ειδικά για "το Σπίτι των Πνευμάτων", μπορεί να μην ήταν το πρώτο με πολιτικό ενδιαφέρον αλλά τα αγάπησα ιδιαιτέρως.
      Την Καλημέρα μου, Mia!

      Διαγραφή
  16. Τι ωραία ιδέα η συμμετοχή σου που μας έβαλε στο θέμα του βιβλίου με τον δικό σου τρόπο.
    Μυρίσαμε αυτήν την γνωστή μυρωδιά του χαρτιού που όσους μας αρέσει να διαβάζουμε την λατρεύουμε.
    Ο άνθρωπος που δεν αγαπάει να διαβάζει δεν έχει την χαρά να ταξιδεύει μαζί με τους ήρωες του βιβλίου και είναι κρίμα, γιατί δεν ξέρει τι χάνει.
    Το ωραιότερο δώρο που μπορείς να κάνεις και να πάρεις είναι ένα βιβλίο.
    Πολύ ενδιαφέρουσα η συμμετοχή σου μπράβο.
    Να είσαι καλά και να κάνεις πάντα ότι αγαπάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, το βιβλίο είναι μια από τις σημαντικότερες εφευρέσεις του ανθρώπου και τυχεροί εμείς που μπορούμε να το απολαμβάνουμε. Χαίρομαι που σου άρεσε η εγγραφή μου.
      Την Καλημέρα μου, Σμαραγδάκι-Ρούλα!

      Διαγραφή
  17. Μου θύμισες αγαπημένα βιβλία και βέβαια το πολύ καλό Σπίτι των πνευμάτων. Χάρηκα που σου άρεσε. Και μένα μου άρεσε η απρόσμενη βόλτα σε αυτό το μέρος!
    Καλή συνέχεια, Βασίλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σε έχουμε στην παρέα μας και που σου άρεσε το κείμενό μου. Είναι δυνατόν μια βόλτα σε μέρη γεμάτα βιβλία να μην μας αρέσεις;
      Την Καλημέρα μου, Αλεξλανδρα!

      Διαγραφή

Όλα τα σχόλια σας με χαροποιούν και τυγχάνουν απάντησης.

Νάρκισσος, ο μυθικός ωραιοπαθής!

    « Αυτός που ερωτεύεται τον εαυτό του δεν θα έχει αντίπαλους ».  -Βενιαμίν Φραγκλίνος Ο Νάρκισσος είναι ένας ιδιαίτερος χαρακτήρας της...