Παρασκευή 23 Απριλίου 2021

Πώς να ξεχάσεις;

   Το μυστήριο είχε τελειώσει πριν από λίγο, οι συγγενείς και οι φίλοι είχαν σκορπίσει σε μικρά ή μεγαλύτερα πηγαδάκια στον χώρο του γνωστού κτήματος που τελέστηκε ο γάμος, ψάχνοντας τη σκιά των πανύψηλων δέντρων για να προφυλαχτούν από τον απογευματινό ήλιο που έκαιγε ακόμα. Ο Γιώργος, ο άντρας της από δω και πέρα, που μέχρι πριν από λίγο της κρατούσε σφιχτά το χέρι ενώ το πρόσωπό του έλαμπε από χαρά, την άφησε για λίγο, οι φίλοι του κάτι ήθελαν να του πουν, κάποια έκπληξη ετοίμαζαν για το γλέντι που θα ακολουθούσε και ήθελαν να συνεννοηθούν μαζί του για τις τελευταίες λεπτομέρειες. Δίπλα της είχε μείνει μόνο η ξαδέλφη της, η Helena, η κουμπάρα της πια. Ήταν η μόνη από τους δικούς της ανθρώπους που μπόρεσε να παραβρεθεί στη χαρά της, έκανε τα πάντα για να τα καταφέρει, δεν μπορούσε να γίνει και διαφορετικά, μαζί μεγάλωσαν, το ίδιο δωμάτιο μοιράζονταν μέχρι τα δεκαοχτώ τους κι αυτό συνεχίστηκε και στο Βελιγράδι, όταν έφυγαν για να σπουδάσουν.

  Η Aneta έφυγε μερικά βήματα μπροστά από την Helena, εκείνη την ακολούθησε κρατώντας κάποια απόσταση, ήξερε, δεν ήταν και το πιο εύκολο πράγμα, στην ομορφότερη μέρα της ζωής της να είναι μόνη, να μην έχει κανέναν από την οικογένειά της δίπλα της. Για όλα φρόντισε μόνη της, η πεθερά της περισσότερο την δυσκόλευε, όχι ότι δεν την ήθελε για νύφη, αλλά απλά δεν μπορούσε να καταλάβει όλα εκείνα που της έλειπαν. Την ώρα αυτή που ετοιμαζόταν να στήσει το δικό της σπιτικό, να φτιάξει τη δική της οικογένεια χρειαζόταν όσο ποτέ άλλοτε, τις συμβουλές της μητέρας της, το γέλιο και την αισιοδοξία του πατέρα της, τα χαμόγελα των αδελφιών της. 
  Έφτασε ως τον ξύλινο φράχτη που οριοθετούσε τον χώρο, τον έπιασε δυνατά με τα χέρια της, πάτησε στην χαμηλότερη τάβλα και σήκωσε το λεπτό κορμί της ψηλά, σαν να ήθελε να αποφύγει κάποιο εμπόδιο που δεν την άφηνε να δει αυτό που περισσότερο απ΄ οτιδήποτε επιθυμούσε εκείνη τη στιγμή. Το νυφικό της, σύρθηκε και αυτό μαζί της, το γείσο του ακουμπούσε ακόμα στο γρασίδι, θα λερωνόταν αλλά δεν την ένοιαζε, μόνη της το είχε διαλέξει, με λεπτή δαντέλα που της θύμιζε όλα εκείνα τα όμορφα κεντήματα, με τα οποία η μητέρα της στόλιζε το σπίτι τους, μόνη της τα έφτιαχνε, της άρεσαν οι δαντέλες, οι λευκές χειροποίητες, τέτοιες διάλεξε κι εκείνη να την στολίζουν την ημέρα του γάμου της.

  Κι από εκεί, λίγο ψηλότερα μόνο, μπόρεσε να δει το σπίτι της. Μοναχικό να στέκει στην πλαγιά του λόφου, με τα λίγα θεόρατα δέντρα να ακουμπούν πάνω του, να ρίχνουν τη σκιά τους στη κεραμιδένια σκεπή του, να το κρατούν δροσερό το καλοκαίρι και να το προστατεύουν τον χειμώνα. Τον φράχτη, ίδιο με αυτόν που κρατούσε τώρα δυνατά με τα δυο της χέρια, να το περιστοιχίζει ολόγυρα, κρατώντας τα ζώα τους, που γύριζαν ελεύθερα, μακριά από τον μπαξέ με τα κηπευτικά τους.

  Την ημέρα εκείνη έλειπε, είχε κοιμηθεί στο σπίτι της αγαπημένης της ξαδέλφης, μετά το μεσημεριανό θα την γύριζαν σπίτι της. Ήταν τυχερή, έτσι της είπε η θεία της, καθώς τα δάκρυα έτρεχαν ασυγκράτητα στο πρόσωπό της, δεν ήταν ανάμεσά τους, γλίτωσε από το κακό που τους βρήκε, έτσι της έλεγε όπως τη έσφιγγε μέσα στην αγκαλιά της, την πονούσε, της το είπε με παράπονο στη φωνή, αλλά εκείνη δεν άκουγε, σώπασε, κατάλαβε, το ένιωσε ότι το κακό που την είχε βρει ήταν μεγαλύτερο. Την κράτησε όλη την ημέρα δίπλα της, όλοι σιγοψιθύριζαν, κάποιοι από αυτούς που μαζεύτηκαν στο μικρό καθιστικό τους ήλθαν κοντά της να την αγκαλιάσουν, μα κανένας δεν της έλεγε τι είχε συμβεί, μόνο έκλαιγαν, βουβά, παραπονεμένα. Έκλαιγε κι εκείνη, δεν ήξερε ακριβώς γιατί, αλλά έκλαιγε.  Καταλάβαινε πολλά περισσότερα δίχως να χρειαστεί να της μιλήσει κανένας. Κάποια στιγμή τόλμησε να ζητήσει τη μάνα της, τα αναφιλητά πύκνωσαν απ΄ όλους εκείνους που είχαν μαζευτεί εκεί μέσα, έγιναν ποτάμι και την έπνιξαν, μέσα από τον θρήνο άκουσε κάποιον να καταριέται του Αμερικάνους που την σκότωσαν, όλους τους σκότωσαν, μια μόνο βόμβα έπεσε από τον ουρανό, κανένας τους δεν γλίτωσε, όλα διαλύθηκαν, να μην φοβάται την παρηγορούσε η θεία της, δεν θα την άφηναν μόνη της, θα έμενε εκεί, μαζί τους, εκείνη θα την μεγάλωνε, ήταν κόρη της αδελφής της, μα εκείνη δεν ήθελε, ήταν μόλις επτά χρονών, ήθελε να πάει στο σπίτι της, στους δικούς της ανθρώπους, στα αδέλφια της, έκλαψε, τα δάκρια και ο πόνος την βασάνιζαν για ώρα, μέχρι αργά το βράδυ, μέχρι που έπεσε σε έναν βαθύ, μακάριο ύπνο, και τότε τους είδε για μια ακόμα φορά, τα μικρότερα αδέλφια της χαρούμενα να παίζουν, τον πατέρα της με την καλοσιδερωμένη στολή του, που πριν λίγους μήνες μόλις φόρεσε και τη μάνα της, με το πιο γλυκό χαμόγελο, να την αφήνει από την αγκαλιά της δίνοντας της ένα τελευταίο φιλί, όπως έκανε κάθε πρωί όταν την τραβούσε από το κρεβάτι για να ξυπνήσει.
  Το άλλο πρωί για μια στιγμή ξεγελάστηκε, νόμισε ότι θα βρισκόταν στην κουζίνα τους και θα τους άκουγε όλους να μιλάνε δυνατά, να κάνουν φασαρία και εκείνη να τους μαλώνει, δεν της άρεσε η φασαρία ούτε και τώρα την αντέχει, αλλά βρισκόταν στο ξένο σπίτι, ησυχία επικρατούσε, όλοι κοιμούνταν, έπνιξε τα αναφιλητά της μέχρι που την πήρε και πάλι ο ύπνος. 

  Σε λίγες μέρες την πήγαν να δει σπίτι της, έτσι τους συμβούλεψε η ψυχολόγος που ήλθε, για να αισθανθεί οριστικά ότι όλα είχαν τελειώσει, μα τι σκληρές καρδιές ήταν αυτές που σε καθοδηγούν με αυτόν το τρόπο, δεν υπήρχε τίποτα, όλα είχαν καεί, στη θέση τους το μόνο που μπόρεσε να δει, εκεί που άλλοτε έστεκε το σπιτάκι τους, ήταν μαύρα αποκαΐδια  και τα κλαδιά των δέντρων να έχουν γείρει πάνω του, καμένα και αυτά, να σκεπάζουν τον χώρο, σαν θλιβερό σάβανο της χαμένης της πια ζωής.

  Αργότερα έμαθε ότι την ημέρα εκείνη περνούσε από εκεί κοντά ο πατέρας της με έναν συμπολεμιστή του, ζήτησε να κάνουν μια μικρή στάση, μόνο για λίγο, ήθελε να δει τη γυναίκα του, το καμιόνι στάθηκε έξω από τον φράχτη, προτού προλάβει να μπει στο σπίτι τους, η μάνα της το είδε από το παράθυρο και βγήκε έξω, τον αγκάλιασε εκεί στη είσοδο του σπιτιού τους, ενώ τα μικρά τους μαζεύτηκαν γύρω τους. Τότε το εχθρικό αεροπλάνο, κανένας δεν πρόλαβε να το δει, σημάδεψε το καμιόνι, αυτό ανατινάχτηκε μαζί με τα πολεμοφόδια που κουβαλούσε, η έκρηξη ήταν σφοδρή, τίποτα δεν έμεινε όρθιο, η φωτιά που ακολούθησε αποτελείωσε ότι απέμεινε. Ο άλλοτε αγαπημένος της τόπος, έμεινε έτσι για πολύ καιρό, κανένας δεν τον πλησίασε ξανά από την ώρα που τα συνεργεία του στρατού μάζεψαν ότι είχε απομείνει από τα διαμελισμένα κορμιά της οικογένειας της. Ούτε κι εκείνη τον επισκέφτηκε ποτέ ξανά. Μετά έμαθε ότι όλη η περιοχή είχε μολυνθεί από τις βόμβες εμπλουτισμένες με ουράνιο που έριχναν σε κάθε στόχο που όριζαν οι ξένοι πιλότοι.

  Ήλθε στη Θεσσαλονίκη αμέσως μετά τις σπουδές της, βρήκε δουλειά και νοίκιασε ένα μικρό δυάρι, στο πρώτο όροφο μια πολυκατοικίας σε μια πυκνοκατοικημένη γειτονιά στην Αγίου Δημητρίου κοντά. Την εξοχή την απέφευγε. Ένιωθε πιο ασφαλής στη στενάχωρη γειτονιά της, που γυρίζοντας το κεφάλι της προς τα πάνω δυσκολευόταν να δει τον ουρανό. Τώρα όμως έπρεπε να ξεχάσει όλα εκείνα που πλήγωναν την ψυχή της. Έπρεπε να τα αφήσει πίσω, να προχωρήσει στη ζωή της.

«Αγάπη μου, τι κάνεις εδώ; Σε πείραξε κάτι;»

  Εκείνη γύρισε το πρόσωπό της, τον είδε που την πλησίαζε και του χαμογέλασε, κατέβηκε με προσοχή και έπεσε στην αγκαλιά του.

«Όχι, όλα καλά, αγάπη μου! Μα ακόμα μου λείπουν, ήθελα μόνο να τους έχω εδώ μαζί μου, δίπλα μου και τα δάκρυα που έχυσα γι΄ αυτούς να είναι χαράς, μόνο χαράς. Για μια στιγμή ένιωσα ότι τους είδα, ο φράχτης μου θύμισε το σπίτι μας, ναι, τους ένιωσα! Περίεργο, πολύ λίγα πράγματα θυμάμαι πια, αλλά για μια στιγμή ένιωσα ότι ήταν εδώ, μαζί μου.»

«Έλα πάμε, ο φωτογράφος μας περιμένει. Μην στενοχωριέσαι! Τώρα είμαι εγώ εδώ, δίπλα σου, τίποτα δεν θα μας χωρίσει.»

  Έπιασε το χέρι του, το έσφιξε δυνατά σαν να φοβόταν να μην τον χάσει και τον ακολούθησε. Την αγαπούσε το ήξερε, κι αυτή το ίδιο, μα όσο κι αν φοβόταν το άγνωστο που το μέλλον κρύβει μέσα του, εκείνη την ώρα ξόρκιζε με σιγουριά οτιδήποτε θα μπορούσε να την πληγώσει ξανά. 

Αυτή είναι η συμμετοχή μου, στην μίνι συγγραφική σκυτάλη#2 του 2021, που οργανώνει με πάθος η Μαίρη από το μπλοκ ΓΙΗΝΗ ΜΑΤΙΑ και την ευχαριστώ για την όλη προσπάθεια της.




   


39 σχόλια:

  1. Μια πολύ συγκινητική ιστορία Βασίλη μου η δική σου, μια νύφη που θα ήθελε τους αγαπημένους της δίπλα της την ημέρα που ξεκινά τη ζωή της! Άσχημο να είσαι μόνος, αλλά τόσο όμορφο να αρχίζεις με αγάπη την νέα σου οικογένεια.
    Σ' ευχαριστώ Βασίλη μου για την συμμετοχή σου σου εύχομαι να περάσεις ένα όμορφο και ήρεμο Σ/Κ! Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν είδα τη φωτογραφία, είπα: "Ωχ, τι γράφουμε τώρα;" Κι όμως, τα παιχνίδια του μυαλού μπόρεσαν να βρουν μια καλή ιστορία!
      Να είσαι καλά Mary, για την ευκαιρία που μας δίνεις να υπερβαίνουμε τον εαυτό μας.

      Διαγραφή
  2. Πολύ όμορφη ιστορία Βασίλη, μπράβο. Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η αλήθεια είναι ότι με τις περιγραφές σου ανατρίχιασα για τις μνήμες της κοπέλας που μοιράστηκε μαζί μας για το πώς χάθηκε όλη της η οικογένεια σε μια στιγμή!
    Ζωντανές εικόνες γεμάτες συναίσθημα. Φοβερό για ένα παιδάκι να χάνει και μάλιστα έτσι τους γονείς και τα αδέλφια του. Αλλά η ζωή έχει και όμορφα μονοπάτια να διαβείς και εκείνη βρήκε τον αγαπημένο της να μοιραστεί τη ζωή της. Πώς να ξεχάσεις βομβαρδισμούς και χαμό αγαπημένων ανθρώπων σου; Δεν ξεχνάς απλά μαθαίνεις να ζεις μ'αυτό.
    Πολύ δυνατό διήγημα
    Καλημέρα Βασίλη
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, έτσι είναι: "Μαθαίνεις να ζεις με αυτά..." με ότι αυτό συνεπάγεται. Σε ευχαριστώ Άννα, για τα καλά σου λόγια.
      Την Καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  4. Βασίλη με συγκίνησες. Πόσο άδικο, να τελειώνει τόσο άδικα και βίαια η ανθρώπινη ζωή, να καταστρέφονται οικογένειες!
    Συγκλονιστική στιγμή που η νύφη της ιστορίας μας, ένιωσε την οικογένεια της! (Προσωπικά πιστεύω ότι η αγάπη των κεκοιμημένων μας είναι κοντά μας-οπότε δεν απορρίπτω την αίσθηση της!
    Μας αφήνεις όμως με μια αισιόδοξη νότα, την δύναμη της αγάπης δυο νέων ανθρώπων που αντάλλαξαν τους όρκους τους!
    Πανέμορφη η ιστορία σου!!!!
    Χαίρομαι που ανταμώνουμε στα διαδικτυακά μας δρώμενα.
    Την καλημέρα μου Βασίλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι: Ένα στοιχείο ήταν η απώλεια, με τραγικό τρόπο, σε μια άσχημη συγκυρία για την περιοχή μας και η άλλη ήταν η ελπίδα για μια νέα αρχή. Η σύζευξη αυτών πιστεύω ότι επιτεύχθηκε με όμορφο τρόπο. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου!
      Την Καλημέρα μου, Μαρίνα!

      Διαγραφή
  5. Συγκινήθηκα, συγκινήθηκα πολύ, το ομολογώ!
    Συγχαρητήρια Βασίλειε!
    Εξαιρετική η συμμετοχή σου!
    Παρασύρθηκα με τις σκέψεις της ηρωίδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Κική, που μπόρεσα να σε πάρω μαζί μου, σε αυτό το γεμάτο ανάμεικτα συναισθήματα ταξίδι.
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  6. Συγκινήθηκα από την θαυμάσια ιστορία σου.....η νεαρή νύφη που ξεκινάει την καινούργια της ζωή με τον αγαπημένο της, φορτωμένη με τις οδυνηρές μνήμες ένός παρελθόντος που πρέπει να αφήσει πίσω της.....όμως ή έλλειψη των γονιών, των αδελφών πάντα παρούσα....Δύσκολα επουλώνονται οι πληγές μίας τόσο βάρβαρης πράξης....που ξεκληρίζει οικογένειες και αφανίζει αθώους....Συγχαρητήρια γιά την συγκίνηση που μας χάρισε η όμορφη ιστορία σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλίμονο, αν σε αυτές τις στιγμές, της μεγάλης χαράς, δεν θυμηθείς τους δικούς σου ανθρώπους, αυτούς που πάντα θα σου λείπουν.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου!
      Την Καλημέρα μου, Κλαυδία!

      Διαγραφή
  7. Η συγκινητική ιστορία σου Βασίλη με άγγιξε πολύ καθώς μου έφερε στη μνήμη όλη τη φρίκη που ακούγαμε από τα μέσα τότε. Άλλο όμως να τα ακούς, άλλο να τα βλέπεις, άλλο να τα ζεις. Κι εσύ έφερες το τότε στο σήμερα με καθηλωτικό τρόπο!
    Πολλές ζωές επηρεάζονται ή και καταστρέφονται από τις αποφάσεις και τις πράξεις των "μεγάλων" που έχουν κάνει τις χώρες σκακιέρα για τα διεστραμμένα παιχνίδια τους. .
    Χαίρομαι που σε γνωρίζω και σ' ευχαριστώ γι' αυτό που διάβασα.
    Καλή σου μέρα
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι "μεγάλοι" τότε, έπαιξαν ένα άσχημο παιχνίδι στις πλάτες του Σερβικού Λαού. Ήταν το αντίρροπο θύμα στου πόλεμο που έκαναν στον κόλπο. "Δεν κτυπάμε μόνο μουσουλμάνους, αλλά και Χριστιανούς".
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου!
      Την Καλημέρα μου, Μαρίνα!

      Διαγραφή
  8. Μία όμορφη διήγηση, ολοζώνρανη και γεμάτη συναίσθημα μέσα από τις αναμνήσεις της κοπέλας.Όμως μέσα βγαίνει το αισιόδοξο μήνυμα της αγάπης. Έδωσες ζωή και στην εικόνα που είχες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Περίμενα με ενδιαφέρον την ιστορία σου με την εικόνα αυτή, Βασίλη. Θεωρούσα δύσκολο να μπεις στη γυναικεία ψυχολογία και να περιγράψεις το συναίσθημα για την πιο "ευτυχισμένη" στιγμή της ζωής της. Μας αποζημίωσες με το παραπάνω! Με φόντο το νυφικό της ηρωίδας, έγραψες για τη φρίκη του πολέμου και τα ισόβια τραύματα που κουβαλούν οι επιζήσαντες. Η θλίψη σε αντιδιαστολή με την ευτυχία. Με την ελπίδα να ενυπάρχει στον επίλογο. Υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαρία για τα καλά σου λόγια. Ναι, όταν είδα την εικόνα, είπα ότι δύσκολα θα μπορούσα να γράψω οτιδήποτε. Όταν όμως έπιασα το "πληκτρολόγιο" οι σκέψεις μου πήγαν εκεί που έπρεπε. Όσο για την γυναικεία ψυχολογία: την μελετώ καθημερινά :).
      Την Καλημέρα μου, Μαρία!

      Διαγραφή
  10. Πόσο συγκινητικό βρε Βασίλη! Είναι μερικές στιγμές της ζωής, αυτές που αποκαλούμε "μεγάλες", που έχουμε απόλυτη την ανάγκη της παρουσίας των δικών μας ανθρώπων. Και σε αυτές ακριβώς τις στιγμές, η απουσία μεγαλώνει, αποκτά επώδυνα χαρακτηριστικά, σε τρελαίνει. Ναι, το έχω νιώσει αυτό σε άσχετες φορές καλέ μου φίλε.

    Ο πόλεμος! Ένας ακόμα δολοφονικός πόλεμος στη γειτονιά μας που βύθισε σε πένθος χιλιάδες αθώους ανθρώπους. Και όλα αυτά στο όνομα της ...ελευθερίας και δημοκρατίας.
    Πήρες μια όμορφη εικόνα Βασίλη, της έδωσες ζωή, έπλεξες την πλοκή σου, την έντυσες με συναισθήματα, τη γέμισες μνήμες, νοσταλγία αλλά και πίκρα, πόνο και οδύνη.
    Το αγάπησα πολύ το διήγημά σου από την πένα της καρδιάς σου.
    Μπράβο αγαπητέ μου φίλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι παράξενο πως μια απλή φωτογραφία, θα μπορούσε να είναι από αυτές που βγάζουν τα νέα αντρόγυνα μετά την τελετή του γάμου τους, μπορούν να εμπνεύσουν τόσο πολλά και αντίθετα συναισθήματα, μέσα από εντελώς διαφορετικά γεγονότα.
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Την καλημέρα μου, Γιάννη!

      Διαγραφή
  11. Πολύ όμορφη συγκινητική ιστορία Βασίλη Έγραψες για τους φρικιαστικούς βομβαρδισμούς στην Σερβία που δυστυχώς άφησαν χιούμορ θύματα και ορφανά παιδιά.
    Με συγκίνησες.
    Μπράβο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, έγραψα για αυτήν την αντίθεση της ζωής. Του τραγικού που μπορεί να μας συμβεί και της αισιοδοξίας, ότι όλα μπορούν να αλλάξουν. Χαίρομαι που η ιστορία μου, σου άρεσε!
      Την Καλημέρα μου, Μαρία!

      Διαγραφή
  12. Είναι μια από τις στιγμές που θέλω τόσα να πω όμως ένας κόμπος στον λαιμό δεν με αφήνει.
    Να πω για την πλοκή της ιστορίας, που παντρεύει αρμονικά τη χαρά με τη θλίψη - όπως το κάνει η ζωή η ίδια. Με προσεκτικά βήματα μας οδηγεί σε μια συνταρακτική αλήθεια. Για την αφόρμηση, τον πόλεμο και τους βομβαρδισμούς στη γειτονιά μας, μια Άνοιξη που έσπειρε την αγωνία και το δάκρυ.
    Ο πόνος δεν έχει σύνορα, το ίδιο και η χαρά. Και μπορεί να υπάρχει χαρά στο τώρα, όποιος κι αν είναι ο πόνος του παρελθόντος.
    Σ' ευχαριστούμε για την ιδιαίτερη ιστορία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο, τελικά ήθελα να υπάρχει ένα αισιόδοξο μήνυμα στο τέλος, αν και πιστεύω ότι τέτοια τραγικά γεγονότα δεν αφήνουν την μνήμη μας εύκολα.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου!
      Την καλημέρα μου, Joanna!

      Διαγραφή
  13. Φοβερή η ιστορία σου, φίλε Βασίλη.
    Πολύ συγκινητική.
    Στην ωραιότερη στιγμή της ζωής της, θυμόταν όπως ήταν φυσικό, την οικογένεια της ,που χάθηκε τόσα άδικα.
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου.
    Συνεχίζουμε ακάθεκτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολλές φορές σε διάφορα κείμενα που διαβάζω, υπάρχει μια έντονη αγωνία και καταγραφή του "στοιχείου", της αφορμής, που πυροδοτεί τις σκέψεις οι πράξεις του ήρωα. Αυτό που μου αρέσει στην γραφή σου είναι η διακριτική σου αναφορά. Δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητή. Για εμάς τους αναγνώστες το θέμα είναι η νύφη, οι νεκροί γονεί και τα αδέλφια της, η έλλειψη τους την ημέρα του γάμου της, ο τρόπος που πέθαναν κλπ κλπ...

    Για σένα, ο φράχτης :) απομονώνω δύο φράσεις "....Έφτασε ως τον ξύλινο φράχτη που οριοθετούσε τον χώρο......... ο φράχτης μου θύμισε ..."

    Ξέρεις γιατί μου αρέσει να διαβάζω κείμενα σου; γιατί μπορείς να μου πεις τα πάντα με τη γραφή σου χωρίς να αισθανθώ πως εκβιάζεις το μυαλό
    μου.
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για πολύ ενθαρρυντικά σου λόγια! Ειδικά, αυτό, το ότι δεν εκβιάζω το μυαλό, μου αρέσει πολύ.
      Θα ήθελα να γνωρίσω ποιος ή ποια κρύβεται πίσω από το άγνωστο προφίλ.
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
    2. εγώ εγώ είμαι :) Δεν με γνώρισες από το Σε φιλώ; Δεν ξέρω τι έγινε και μου βγήκε σχολιασμός ως άγνωστη αλλά είμαι η γνωστή άγνωστη ξανθιά θεά του διαδικτύου χαχαχα
      Συγγνώμη Βασίλη μου αλλά δεν κατάλαβα τι έγινε!
      εγώ εγώ είμαι :) χαχαχα

      Διαγραφή
    3. Μα βέβαια, η Μάνια! Ο δαίμων της τεχνολογίας κτύπησε... πάντως να επαναλάβω ότι ο σχολιασμός σου με έκανε να κοκκινήσω από υπερηφάνεια! Ευχαριστώ και πάλι.
      Την καλημέρα μου, στην όμορφη, ανοιξιάτικη, Μωρεάλη!

      Διαγραφή
  15. Ωωω! Τι ιστορία εμπνεύστηκες! Το μυαλό μου καθόλου δεν πήγε στους δρόμους του δθκού σου και με ξάφνιασες πολύ ευχάριστα!
    Η απώλεια και η ζωή που συνεχίζεται... Σε όλες τις στιγμές μας οι άνθρωποί μας που έχουμε χάσει είναι δίπλα μας...
    Καλό Πάσχα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η εγγραφή μου, που σε ξάφνιασε ευχάριστα.
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  16. Πολύ μου άρεσε η ιστορία σου. Ζωντάνεψες με τον καλλίτερο τρόπο την εικόνα, την έντυσες με συναισθήματα, με οδυνηρές θύμησες, αλλά και αισιοδοξία για το μέλλον. Μπράβο!
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, χαίρομαι που σου άρεσε η εγγραφή μου.
      Την Καλημέρα μου, Ελένη!

      Διαγραφή
  17. Θα σου δώσω τα συγχαρητήρια μου, γιατί εκτός από την συγκλονιστική αφήγησή σου που μας έβαλε μέσα στην σκέψη της ηρωίδας σου, πηγαίνοντας μαζί της στο παρελθόν μιας νύφης που τέτοιες στιγμές θέλει κοντά τα αγαπημένα της πρόσωπα τα οποία έχει χάσει κάτω από τρομερές συνθήκες, αλλά και το ότι μπήκες μέσα στην ψυχοσύνθεση μιας γυναίκας και μάλιστα νύφης!!
    Το τέλος της ιστορίας γεμάτο ελπιδοφόρα μηνύματα...!!
    Να είσαι καλά να περνάς όμορφα με ότι κάνεις Καλό Πάσχα!!🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι, που η ιστορία μου σου άρεσε και όπως λες κι εσύ, μπόρεσα να μπω στην ψυχοσύνθεση της γυναίκας. Είναι σημαντικό να σου το λέει μια γυναίκα αυτό.
      Την Καλημέρα μου, Σμαραγδάκι και καλές εορτές!

      Διαγραφή
  18. Πολύ όμορφη ιστορία, νομίζω είναι η πρώτη που διαβάζω από εσένα (εννοώ πέρα από τα αφιερώματα)
    Μου άρεσε πολύ η αίσθηση που μου άφησε το τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι , που σου άρεσε η ιστορία μου, Νικολέτα!
      Την καλημέρα μου!!

      Διαγραφή
  19. Πόσο ζωντανές οι περιγραφές σου, Βασίλη μου..
    Πόσοι άνθρωποι χάθηκαν τόσο άδικα, πόσοι άλλοι
    έμειναν μόνοι πίσω να παλεύουν με τις απώλειες..
    Η χαραμάδα φωτός στο τέλος, πολύ ελπιδοφόρα 🌞

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Όλα τα σχόλια σας με χαροποιούν και τυγχάνουν απάντησης.

Το ζητούμενο είναι η ευτυχία!

  Μετά από πολλά χρόνια, ο Αλέξανδρος επέστρεφε στο πατρικό του, σε ένα ορεινό χωριό της Δράμας. Για χρόνια ζούσε στην Αθήνα, κάνοντας σπο...