Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021

Μέχρι να πάρεις παγωτό... σε βρίσκει ο χειμώνας

 Ο τίτλος της σημερινής μου εγγραφής είναι από το τραγούδι του Πάνου Κατσιμίχα,  Μάνου Ξυδούς και Πάμπου Φιλίππου, που πρωτοκυκλοφόρησε το 2007. Έτυχε να το ακούσω ευθύς εκείνο το καλοκαίρι και μέχρι σήμερα, ειδικά τέτοια εποχή, θαρρείς και με στοιχειώνουν οι συγκεκριμένοι στίχοι του. Πέρασε το καλοκαίρι κι εγώ δεν πρόλαβα να χορτάσω τα παγωτά που ήθελα. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι τα παγωτά ποτέ δεν τα χόρταινα και ως παιδί, όταν ακόμα μετράγαμε πόσα είχαμε φάει από τα ψυγεία της ΕΒΓΑ. Το μέτρημα σταμάταγε, όταν ξεκίναγαν τα μπάνια στη θάλασσα και τσακωνόμαστε πια, για το αν η απογευματινή βουτιά στην αγαπημένη μας θάλασσα μετρούσε διπλά ή όχι. 


 Το ζήτημα είναι ότι όσο περνούν τα χρόνια, όχι μόνο τα παγωτά που ήθελα να γευτώ γίνονται όλο και λιγότερα, αλλά και οι βουτιές στη θάλασσα μειώνονται και οι βραδινές αυγουστιάτικες βόλτες χάνονται. Πλεονάζει όμως ο χρόνος που χαζεύω τις Πανσελήνους που φωτίζουν απόκοσμα όλη την γύρω περιοχή. 

  Και μέσα σε όλη αυτήν την άθελη παραίτηση από αυτά που κάποτε αγάπησα, σαν τον κακό δράκο του παραμυθιού, έχουμε τον φόβο της πανδημίας που ειδικά για μας τις ευάλωτες ομάδες αποτελεί ένα πραγματικό εχθρό. Ειδικά αν έχεις γνωρίσει από κοντά της συνέπειες της. Μα όπως φαίνεται, όλοι κινδυνεύουν, κανένας ακόμα δεν ξέρει ποια είναι τα θανατηφόρα κριτήρια αυτού του ιού. 
  Βιώσαμε για μία ακόμα φορά τις φωτιές στη χώρα μας, οι περισσότεροι από τα social media έκλαψαν ή οργίστηκαν ή έδειξαν τις δασολογικές τους γνώσεις, αρνούμενοι να δουν τι γίνεται με ένα δάσος εγκαταλειμμένο στην τύχη του, με διαλυμένα τα δασονομία, με ελάχιστα μέσα και εκπαίδευση από την πυροσβεστική και με έναν πολίτη που θέλει να το χαίρεται δίχως όμως να ξέρει την πραγματική του δύναμη. Α! Επιτέλους ανακαλύψαμε και την κλιματική αλλαγή.
  Ζούμε τον ζόφο των άχρηστων εκείνων "αντρών", που δολοφονούν αυτήν, που δεν τους ικανοποιεί σε ότι άρρωστο έχουν στο μυαλό τους. Έντεκα ως τώρα οι νεκρές γυναίκες από την αρχή του έτους, και αναρωτιέμαι τι φταίει; Η πατριαρχία; Οι οικογένειες και τα πρότυπα με τα οποία τους μεγάλωσαν; Το σκοτεινό μυαλό τους; Το εκπαιδευτικό μας σύστημα; Τα media και ο ρόλος τους, που στην ουσία αναπαράγουν όλα τα στερεότυπα για την ανωτερότητα του αντρικού φύλου; 
  Με τρόμο πλέον παρακολουθώ όλους εκείνους του ψεκ... , που στα όρια της ψυχοπαθολογίας αρνούνται την ύπαρξη του κόβιντ, μιλούν για παγκόσμιες συνομωσίες και σκοτεινά κέντρα εξουσίας, αρνούνται να νοσηλευτούν, μηνύουν εκπαιδευτικούς και γιατρούς και το κράτος... μόλις αυτές τις μέρες δείχνει να αντιδρά.
  Στενοχωριέμαι για τις στρατιές των νέων συμπατριωτών μου, των δικών μου παιδιών, που έριξαν μαύρη πέτρα πίσω τους και ξεκίνησαν από την αρχή τη ζωή τους στην Εσπερία, ζώντας τουλάχιστον πιο ανθρώπινα σε σχέση με τη ζωή που έκαναν εδώ. 
  Οργίζομαι για την διάλυση των νοσοκομείων μας, που παλεύουν σε μια ιδιαιτέρως δύσκολη συγκυρία, με ελάχιστο προσωπικό και μην ακούτε για διορισμούς δείτε τις ελλείψεις με αριθμούς, όπως το Νοσοκομείο της Δράμας, όπου δύο Παθολογικές κλινικές στελεχώνονται από τέσσερις μόνο ειδικευμένους γιατρούς. 
  Και τόσα άλλα....

  Ευτυχώς που εξακολουθούν και υπάρχουν οι όμορφες οικογενειακές στιγμές, οι δικοί μας άνθρωποι, που μας κάνουν να χαιρόμαστε. Βάλσαμο στην ψυχή μου από το οποίο αντλώ πλέον τη δύναμη της ύπαρξης μου!

  Για τέλος θα ακούσω μια ακόμα φορά το τραγούδι του τίτλου, η εποχή εξάλλου το σηκώνει: 


https://www.youtube.com/watch?v=x1vUyaRb1DU

ΥΓ: Όπως καταλαβαίνετε, για μένα το φθινόπωρο, ήταν και εξακολουθεί να είναι η πιο θλιμμένη εποχή του χρόνου.

12 σχόλια:

  1. Αχ Βασίλη μου, "κοινή η μοίρα των ανθρώπων και το μέλλον άγνωστο".
    Πάντα συνέβαιναν και πάντα θα συμβαίνουν άσχημα πράγματα. Το ξέρουμε και το έχουμε αποδεχτεί γιατί όσο και να το θέλουμε, δεν μπορούμε ο καθένας μόνος του, αντικειμενικά να το αντιμετωπίσουμε.
    Κλεινόμαστε στον δικό μας μικρόκοσμο προσπαθώντας να αντλήσουμε δύναμη από τα προσωπικά μας βιώματα, τις ηθικές μας αξίες και τις αναμνήσεις μας.
    Ο μόνος τρόπος, πιστεύω, για να μείνει κανείς ενεργός μέσα του, όσο μεγαλώνει, είναι η παρατήρηση και η προθυμία να συμμετέχει στα όμορφα που συμβαίνουν - γιατί συμβαίνουν και όμορφα - γύρω του. Όπως π.χ. η πανέμορφη πανσέληνος που φωτογράφισες και τη μοιράζεσαι εδώ μαζί μας.
    Αν το Φθινόπωρο σου φέρνει έναν απολογισμό που σε θλίβει, σκέψου πως η ζωή είναι εδώ σε όλες της τις εκφάνσεις και εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ακολουθούμε τη ροή της με όσο γίνεται πιο γαλήνιο και δημιουργικό τρόπο.
    Όμορφο το τραγούδι! Απηχεί τους προβληματισμούς όλων όσων ωριμάζουν μεγαλώνοντας.
    Καλό σου απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βέβαια, δεν παραιτούμαι, υπάρχουν πάντα οι όμορφες στιγμές, μαθαίνω σιγά σιγά "να ακολουθώ τη ροή του χρόνου", προσπαθώ να ασχολούμαι περισσότερο με αυτά που με γαληνεύουν αλλά δυστυχώς οι συνέπειες όλων των δύσκολων καταστάσεων επηρεάζουν κι εμάς.
      Την καλημέρα μου, Μαρία!

      Διαγραφή
  2. Α εγώ τα μετράω ακόμη τα παγωτά χιχιχι κάνουμε συναγωνισμό με την εγγονή μου!
    Ναι το φθινόπωρο ειδικά φέτος φέρνει μελαγχολία αλλά νομίζω σε μας που έχουμε μεγαλώσει. Στα νιάτα δεν κάνουν κάτι οι εποχές. Απλά τα βοηθούν να σχεδιάσουν το μέλλον τους. Εκτός και αν ψάχνουν για δουλειά. Τότε τα πράγματα είναι δύσκολα.
    Δύναμη αντλούμε όλοι μας από τους αγαπημένους μας
    Και δημιουργούμε ό,τι μπορούμε
    Καλό κουράγιο Βασίλη μου
    Μαζί σου κι εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς δεν είμαστε πλέον νιάτα, πόσο μου άρεσαν τα μεγαλεπήβολα σχέδια κάποτε και τώρα φοβάμαι να σχεδιάσω και το αύριο ακόμα. Είμαι εδώ όμως, η παραίτηση δεν μου αρμόζει αλλά πονάει η άτιμη η σκέψη.
      Την καλημέρα μου, Άννα!

      Διαγραφή
  3. Εγώ το καλοκαίρι έφαγα ελάχιστα παγωτά. Τα παγωτά για δυσανεξίες είναι πανάκριβα, αλλά δεν έφταιγε αυτό. Έφταιγε που συνέχεια έτρεχα σε ένα γιατρό και δεν είχα διάθεση για παγωτά.
    Έκανα βόλτες με προσοχή και συνήθως νωρίς το πρωί και το απόγευμα, για να μη βρίσκω πολύ κόσμο. Καθότι ο covid είναι μεγάλος μου φόβος και έπρεπε και πριν, αλλά και τώρα λόγω χειρουργείου να είμαι προσεχτική.
    Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον επίλογο σου, οι άνθρωποι μας είναι πολύτιμοι και είναι πραγματικά βάλσαμο στη ψυχή.
    Εμένα το φθινόπωρο, με εμπνέει με τα χρώματα και τις εικόνες του. Εν δυνάμει κάθε εποχή μπορεί να είναι μελαγχολική. Είναι ο τρόπος που τις αντιμετωπίζουμε, που τις αλλάζουν οπτική!
    Βασίλη μου να είσαι πάντα καλά, να δημιουργείς, να απολαμβάνεις στιγμές και εδώ είμαστε, μέσα από το μοίρασμα των σκέψεων μας, να κάνουμε τις μέρες πιο ευχάριστες!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η blogo- γειτονιά μας, είναι ένα ακόμα σταθερό αποκούμπι, στο οποίο χαίρομαι που συνυπάρχω με άτομα που έχουν κοινες ανησυχίες με μένα, ευαίσθητα, δραστήρια, δημιουργικά. Ασφαλώς και κάθε εποχή έχει τη δική της χάρη, αλλά προτιμώ, έτσι είμαι, τη ελευθερία, όση μπορώ να έχω πια,του καλοκαιριού. Την καλημέρα μου, Μαρίνα!!!

      Διαγραφή
  4. Ως λάτρης του καλοκαιριού κι εγώ, αλλά και του αξέχαστου Μάνου (πόσο χάρηκα που τον μνημονεύεις κι έβαλες το τραγούδι του!), συνυπογράφω τις δυσοίωνες διαπιστώσεις σου και αντλώ ψυχική δύναμη απ' τους δικούς μου "ανθρώπινους ανθρώπους". Είτε είναι οι οικείοι μου, είτε φίλοι καρδιακοί και συναγωνιστές σ' αυτό το μέτωπο μάχης που ζούμε.
    Καλό κουράγιο να έχουμε όλοι μας, Βασίλη! Ο ένας κοντά στον άλλο, μόνο έτσι θα διατηρήσουμε την ανθρώπινη αλυσίδα μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θλίψη από τη μία, αλλά και χαρά με τους δικούς μου ανθρώπους, μέρος αυτών και οι διαδικτυακοί φίλοι μου, εδώ στην όμορφη μπλοκογειτονιά μας. Ανταλλάσσουμε απόψεις, γράφουμε όμορφα πράγματα, αισθανόμαστε ότι δεν είναι όλα γύρω μας, μαύρα.
      Την Καλημέρα μου, Μαρία!

      Διαγραφή
  5. Διάβασα και μέσα μου ξεπετάγονταν όλα σε εικόνες.... Ζούμε και βιώνουμε, αν και είμαι σε άλλη χώρα, σε κάποια πράγματα είμαστε στο ίδιο καράβι, οι φωτιές αυξήθηκαν φέτος το καλοκαίρι παγκοσμίως, η πανδημία και τα χτυπήματα της σε εκπαίδευση και νοσοκομεία... κάθε μα κάθε χώρα ...
    Τώρα όσο αναφορά στη γυναίκα και τη βία υπάρχει μια αναζωπύρωση ενδοοικογενειακής βίας γενικά... και αυτό γιατί : ένα, πανδημία που μας έκλεισε μέσα στο σπίτι περισσότερες ώρες, δύο, έχουμε αρχίσει να μιλάμε, να καταγγέλλουμε περιστατικά και αυτό δεν αρέσει στους άρρωστους ανθρώπους που αντιδρούν πιο έντονα...
    τέλος πάντων, σκέψεις σκόρπιες...
    να κλείσω με μια ομορφιά... πάντα σημειώνω το πρώτο παγωτό που τρώω εκεί στο τέλος της άνοιξης και πάτα μα πάντα όσο αντέξω μέχρι και το τέλος φθινοπώρου μετράω παγωτά χαχαχα
    Σε συνέχεια Βασίλη μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν με παρηγορεί ότι τα φαινόμενα αυτά είναι πλέον παγκόσμια. Από την άλλη, χαίρομαι που η καλή μου φίλη με προσγειώνει, δείχνοντας μου ότι δεν έχουμε μόνο εμείς, ως Ελλάδα, το προνόμιο των δύσκολων καταστάσεων. Τα προβλήματα υπερβαίνουν κατά πολύ την μικρή μας χώρα, ειδικά η κλιματική αλλαγή θέλει παγκόσμιες δράσεις.
      Μετράς ακόμα τα παγωτά... το όμορφο, πόσο ωραίο είναι να αισθάνεσαι ακόμα παιδί. Θα το δοκιμάσω κι εγώ του χρόνου!!!!!
      Την Καλημέρα μου, Μάνια!

      Διαγραφή
  6. Το έχει αυτό το καλοκαίρι Βασίλη μου να βάζει ερωτήματα δύσκολα και ιδίως βαρύθυμα. Γενικά ήταν ένα καλοκαίρι καταθλιπτικό με μυριάδες ερωτήματα να μας κατακλύζουν. Ερωτήματα των οποίων το πλήθος ανταγωνίζεται με τα αστέρια μιας φωτεινής νύχτας.
    Γιατί να παραιτούμαστε από απλές στιγμές της ζωής Βασίλη; Ένα παγωτό; Ένα χωνάκι στο δρόμο, έναν περίπατο στη θάλασσα, στην παραλία. Έναν διαλογισμό σε μια αυλή.
    Τελικά τι είναι η ζωή μας ρε φίλε; Γιατί ζούμε; Τι υπηρετούμε; Τι στόχους έχουμε; Είναι στιγμές που τα σιχάθηκα όλα αυτά Βασίλη. Αν δεν έχουν να μας πουν κάτι τι τα κάνουμε και τα κρατάμε. Για πες!
    Νιώθουμε παιδιά, το βγάλαμε; Το ζήσαμε; Αν δεν το ζήσαμε πες μου τι ζούμε ρε φίλε; Τι ακριβώς για πες. Πόσο φτηνή κάναμε τη ζωή μας τελικά να μην αξίζει ένα παγωτό στο δρόμο.
    Φεύγω, λέω καλησπέρα και φεύγω να βουλιάξω στη ρουτίνα μου.
    Φιλιά πολλά Βασίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διακρίνω Γιάννη, την ίδια αγωνία με αυτήν που εξέθεσα στην εγγραφή μου αυτή. Ίσως μεγαλώνουμε και δεν μας αρέσει. Ίσως πάλι να αντιλαμβανόμαστε ότι τίποτα δεν αλλάζει και όλα τα ίδια μένουν. Κι αυτό το τελευταίο, πονάει αν έχεις ονειρευτεί, αγωνιστεί και πιστέψεις σε έναν κόσμο καλύτερο, στον οποίο πια δεν ελπίζεις. Δεν ξέρω... ίσως η ρουτίνα να είναι το γιατρικό που χρειάζομαι. Πάντως μένουμε εδώ, δίνουμε το παρόν κι εγώ προσωπικά περιμένω το επόμενο καλοκαίρι, ελπίζοντας (η ελπίδα παθαίνει τελευταία) ότι θα μου δώσει όλα εκείνα που περιμένω από αυτό. Και πολλά πολλά παγωτά!
      Την καλημέρα μου, φίλε!

      Διαγραφή

Όλα τα σχόλια σας με χαροποιούν και τυγχάνουν απάντησης.

Ο φωτεινότερος φακός του κόσμου του Γιώργου Κασαπίδη

    Αν κάποιος θέλει να διαβάσει μια συλλογή διηγημάτων, για μια μικρή επαρχιακή πόλη, τη Δράμα (αλλά και άλλες περιοχές), με την αίσθηση το...